قیمت جهانی انواع سنگ آهن در سال 1400

سنگ آهن قیمت جهانی ثابتی ندارد و دائما به دلایل بسیار زیادی در حال نوسان می باشد.

سنگ آهن معدن همدان از کیفیت خوبی برخوردار می باشد و پس از فرآوری در کارخانه های فولادسازی استفاده می شود.

سنگ آهن های استخراج شده از معادن ایران با توجه به کیفیت خوبی که دارند، قیمت ارزان و مناسبی نیز دارا می باشند.

قیمت جهانی انواع سنگ آهن در سال 1400

تاثیرگذارترین موارد در تعیین قیمت سنگ آهن درجه یک

تاثیرگذارترین موارد در تعیین قیمت سنگ آهن درجه یک یکی از پرمصرف ترین و ارزشمندترین مواد معدنی در جهان، سنگ آهن است.

این ماده معدنی در قیمت میلگرد تیرچه 6 متری و فولاد نقش زیادی دارد. عوامل زیادی مانند قیمت فولاد، قیمت نفت خام، شاخص تولید ناخالص داخلی، قیمت آلومینیوم، نرخ بهره،قیمت طلا، ترخ تورم، ارزش سهام، ارزش دلار و میزان تولید آهن و فولاد، میزان عرضه و تقاضای آن، بر قیمت جهانی سنگ اهن تاثیر می گذارند. قیمت هرکدام از این موارد اگر بالا رود نرخ سنگ آهن نیز افزایش می یابد.

در ایران قیمت گذاری آهن و فولاد به صورت دستوری می باشد و کل زنجیره توسط دولت قیمت گذاری می شود. قیمت سنگ آهن در بازار داخلی ایران نسبت به قیمت های جهانی بسیار کم تر می باشد و این موضوع موجب ضرردهی معادن می شود البته نرخ صادرات آن بالاتر می باشد که بسیاری افراد اقدام به صادرات سنگ آهن خام می کنند که این موضوع باعث می شود فولادسازی ها با کمبود مواد اولیه دچار شوند.

راه حل درست برای قیمت گذاری میلگرد صادراتی تبریز و سنگ آهن باید بر اساس عرضه و تقاضا باشد به این صورت که افزایش تقاضا باعث بالارفتن قیمت ها می شود و باعث می شود اکتشافات بیشتری صورت گیرد و افزایش عرضه انجام شود. با افزایش عرضه سنگ آهن، قیمت ها کاهش می یابد و معادن به دلیل بهره وری پایین مجبور به تعطیل شدن می شوند و دوباره عرضه کاهش یافته و قیمت ها مجددا افزایش پیدا می کند و معادن دوباره بازگشایی می شوند. معادن قدیمی دیگر پاسخگوی نیاز نبوده و دوباره قیمت ها به اوج خود می رسد.

با توجه به این مراحل راه حل مناسب برای توسعه زنجیره فولاد و آهن این است که قیمت گذاری براساس میزان عرضه و تقاضا و در فضای سالم و رقابتی انجام شود. به این صورت قیمت ها عادلانه می شود و همچنین باعث ایجاد ثبات قیمت در بازار نیز می شود. همچنین علاوه بر افزایش سرمایه گذاری ها روی معادن، صادرات سنگ آهن خام به صفر می رسد و فولادسازی ها دیگر برای تامین مواد اولیه نگرانی نخواهند داشت.

پخش بی واسطه سنگ آهن صادراتی توسط تولید کننده

پخش بی واسطه سنگ آهن صادراتی توسط تولید کننده مجموعه ما سنگ آهن های صادراتی و درجه یک را با قیمتی مناسب در اختیار صنعت گران و فولادسازان داخلی قرار می دهد تا بتوانیم به اقتصاد و فولادسازی کشور کمک کنیم. شما عزیزان می توانید برای خرید سنگ آهن بدون واسطه و به صورت مستقیم هم اکنون با ما تماس بگیرید و محصولات مورد نیاز خود را به دلیل حذف واسطه ها، با قیمت بسیار مناسبی تهیه نمایید.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 02147623014

phone icon شماره تماس: 04133660491

phone icon شماره تماس: 09120169267

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

instagram icon فیسبوک: ironore110@

instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

instagram icon توییتر: CoSimurgh@

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما