فروش آهن اسفنجی گل گهر با قیمت ارزان

سنگ آهن چاه گز که مخفف نام لاتین آن DRI می شود در واقع شکل اولیه آهن و در واقع مواد اولیه برای وسایل آهنی در صنعت ریخته گری است، این ماده به شکل احیای مستقیم سنگ آهن به دست می آید، آهن اسفنجی گل گهر در حقیقت طی عملیات و واکنش های احیای بی واسطه و بدون نیاز به ذوب سنگ آهن، از حذف اکسیژن سنگ آهن به دست می آید.

فروش آهن اسفنجی گل گهر با قیمت ارزان

منظور از آهن اسفنجی چیست؟

منظور از آهن اسفنجی چیست؟آیا می دانید آهن اسفنجی چیست؟ شاید اولین بار باشد نام آن را می شنوید و احتمالا با توجه به اسم آن می دانید که در این ماده عناصر آهن وجود دارد، اکثرا افرادی که در صنایع ریخته گری فعالیت دارند آهن اسفنجی را می شناسند و هر روزه با آن سروکار دارند، آهن اسفنجی شکل اولیه ی ماده ای است که از سنگ آهن که به آن گندله می گویند به دست می آید تا برای مصارف بعدی به عنوان مواد اولیه مورد استفاده قرار بگیرد و شکل های مختلفی که در زندگی بسیار مورد استفاده و آشنا هستند را به خود بگیرد.

شکل ظاهری آهن اسفنجی بصورت قطعات کروی نامنظم و متخلخل می باشند که گندله گفته می شوند و دارای ظاهری اسفنجی شکل می باشند و به همین دلیل است که به آن آهن اسفنجی می گویند. بنابراین به زبان ساده گُندُله یعنی گلوله‌های تولید شده از نرمه یا خرد شده سنگ آهن و سایر مواد افزودنی که نخست خام و سپس پخته شده و سخت می‌شود؛ و برای احیا به روش سنتی تولید آهن در کوره بلند یا روش‌های متعدد احیای مستقیم به کار می‌رود.

آهن اسفنجی که از سنگ آهن خواف به دست می آید، دارای عیار بالای آهن بوده که امروزه با توجه به کمبود ضایعات آهن و افزایش قیمت آن و همچنین مشکلات زیست محیطی رواج بیشتری دارد.

خوب است بدانید میزان آهن موجود در آهن اسفنجی و در واقع عیار آن بین ۸۴ الی ۹۵ درصد می باشد که باعث شده منبع مناسبی برای تولید آهن و فولاد باشد. معمولا در ایران آهن اسفنجی از بازیافت کانی‌ آهن طبیعی یا فرآوری شده که به دمای ذوب نرسیده است، به روش میدرکس حاصل می شود.

نهایتا آهن اسفنجی پس از ذوب و احیا در فولاد سازی، در فرآیند ریخته گری به شکل محصولات آشنا و مورد نیاز در می‌آید. محصولات حاصل به سه شکل اسلب، بیلت مورد استفاده قرار می‌گیرد که منظور از اسلب قطعات تخت نسبتا بزرگ و منظور از بیلت قطعات شمش مانند است.

کاربرد های اصلی آهن اسفنجی

می خواهیم در مورد کاربرد های آهن اسفنجی و در واقع اصلی ترین کاربرد های آن صحبت کنیم چون تمام محصولات آهنی رایج و مورد استفاده در زندگی از این موارد اصلی به دست می آیند بنابراین در این بحث به کاربرد های اصلی می پردازیم.

هنانطور که اشاره شد، آهن اسفنجی پس از ذوب و احیا در فولاد سازی، در فرآیند ریخته گری به اشکال  اسلب، بیلت در می‌آید بنابراین در واقع اصلی ترین کاربرد آهن اسفنجی در فولادسازی است.

خوب است بدانید که تاریخچه استفاده از استفاده از آهن اسفنجی حدوداً به سال ۸۹ برمی گردد که در کوره‌های القایی ایران شروع شد. قبل از آن استفاده از آهن های قراضه مرسوم بود و بعد از آن کم کم استفاده از آهن اسفنجی رواج شد.

امروزه بسیاری از کارخانه ها و واحدهای کوچک و بزرگ تولید فولاد در کشور از این روش‌ها استفاده می‌کنند. ایران منابع طبیعی فراوانی برای احیای مستقیم دارد. آهن اسفنجی یک جایگزین بسیار مناسب برای ضایعات آهن می‌باشد امروزه درصد بالایی از مواد اولیه جهت تأمین ذوب مورد نیاز واحدهای فولادسازی بجای استفاده از ضایعات، از طریق این محصول تأمین می شود.

علت این که تولید کنندگان فولاد خصوصا و ایران، از آهن اسفنجی استفاده می‌کنند به این دلیل است که در فرایند احیای مستقیم می‌توان از گاز طبیعی بدون حذف ناخالصی‌های آن استفاده کرد و این و ایران امکان پذیر است. این روش در مقایسه با استفاده از قراضه آهن، یک روش سریع‌تر است.

در این روش کوره های الکتریکی نیاز هستند که هزینه های راه اندازی آن ها نسبت به کوره های بلند که برای سایر روش استفاده می شوند، خیلی کمتر است و البته استفاده از کوره های الکتریکی در روش احیای مستقیم محدودیت های زیست محیطی کمتری دارند.

دلیل دیگر این است که آهن اسفنجی عیار بالاتری نسبت به آهن خام دارد.

همچنین از روش احیای مستقیم می‌توان در واحدهای کوچک فولادسازی نیز با توجیه اقتصادی مناسب استفاده کرد.

شرکت های سرمایه گذاری و توسعه آهن اسفنجی گل گهر

شرکت های سرمایه گذاری و توسعه آهن اسفنجی گل گهرشرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر یک شرکت ایرانی در شهرسیرجان واقع در استان کرمان است. این شرکت در حال حاضر با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و علم و دانش و توان داخلی به عنوان یکی از پیشرفته ترین واحدهای تولید آهن و فولاد در سطح منطقه است. این شرکت که در نزدیکی های معادن غنی سنگ آهن می باشد که با هدف تولید آهن اسفنجی با ظرفیت ۳٫۴ میلیون تن و انواع اسلب ورق فولادی با ظرفیت سالانه ۳ میلیون تن احداث گردیده است.
خط ها و واحدهای تولیدی این شرکت در دو فاز در حال برنامه ریزی و اجرا می باشند که فاز یک شامل یک واحد مگامدول آهن اسفنجی به ظرفیت سالیانه ۱٫۷ میلیون تن و یک واحد فولادسازی به روش اسلب نازک، به ظرفیت سالیانه ۱٫۵ میلیون تن و نورد پیوسته به ظرفیت سالیانه ۳ میلیون تن ورق است. فاز دو این شرکت نیز شامل یک واحد مگامدول آهن اسفنجی به ظرفیت سالیانه ۱٫۷ میلیون تن و یک واحد فولاد سازی به روش اسلب نازک به ظرفیت سالانه ۱٫۵ میلیون تن است.

این شرکت با جذب هزاران نیروی انسانی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای این شرکت کار می کنند، باعث اشتغال زایی برای هزاران نفر شده است و سهم بسزایی در حل معضل بیکاری در ایران داشته است.

در حال حاضر این شرکت سه طرح گوهر، کوثر و پروژه فولاد سازی را شامل می شود که پروژه گوهر که در سال 90 آغاز شد و کار ساخت آن در سال 93 به اتمام رسید، در آغاز کار سالانه ظرفیت تولید ۷/۱ میلیون تن آهن اسفنجی را دارا بود و پس از شکل‌گیری شرکت توسعه آهن و فولاد با حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی به شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر سپرده شد.

در مورد پروژه ی کوثر هم باید بدانید که این پروژه از سری کارخانجات شرکت صنعتی و معدنی گل گهر می باشد. این پروژه از دی ماه سال 96 اجرایی گردید و وارد فاز بهره برداری آزمایشی گردید.

طرح فولادسازی و نورد گرم شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر با ظرفیت سه میلیون تن در سال در حال اجرا می باشد. محصول تولیدی این واحد فولادسازی شامل انواع کلاف گرم می باشد.

صادرات عمده آهن اسفنجی گل گهر با شرایط ویژه

شرکت های سرمایه گذاری و توسعه آهن اسفنجی گل گهر به علت موفقیت هایی که در تولیدات روز افزون آهن اسفنجی دارند امروزه امکان صادرات عمده آهن اسفنجی را به مقادیر عمده و قابل توجه دارند.

بزرگ‌ترین تولید‌کننده آهن اسفنجی کشور، شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌ گهر با وجود تحریم‌‌های ظالمانه که علیه کشورمان صورت گرفته است و با وجود تحریم‌ کارخانه‌ها با حداکثر ظرفیت به فعالیت خود ادامه می‌دهد و رکوردهای خوبی در منطقه گل گهر برجای گذاشته‌ و با وجود این تحریم ها تولیدات به هیچ عنوان متوقف نشده است.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه و آهن فولاد گل‌گهر درباره برنامه‌های این شرکت در سال ۹۹ اظهار کرد این شرکت برنامه توان تولید بیش از ۳ میلیون تن آهن اسفنجی را در دستور کار خود قرار داده‌ و همچنین قصد دارند تا با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای، پروژه‌ها را با توان بالا به سرانجام برسانند و همچنین مشکلات عوارض بر آهن اسفنجی را نیز حل کنند و در ادامه نیز با صادرات، ارز مورد نیاز برای خرید قطعات و تجهیزات را تامین کرده و پروژه‌ها را به سرانجام برسانند.

امروزه صادرات عمده آهن اسفنجی گل گهر با شرایط ویژه به کشور های خارجی به میزان زیادی در حال انجام است و نسبت به سال های قبل افزایش یافته و برای افزایش بیشتر هم مستعد است.
صادرات آهن اسفنجی ایرانی علاوه بر این که می تواند برای کشور ارز آوری داشته باشد و از این طریق بسیاری از مشکلات ناشی از تحریم ها را حل کرد، در داخل کشور نیز سبب توسعه ی تولید و ایجاد کارآفرینی می شود، به گونه ای که افراد زیادی در این راستا می توانند کار کنند و صاحب شغل شوند.
صادرات و تجارت های موفق و از جمله صادرات عمده آهن اسفنجی گل گهر، که در سایه آن ها  مواد و کالا های مرغوب که از نیاز های واجب بشر است، عرضه می شود، به واسطه‌ی اعتماد کشور های خریدار و وارد کننده این کالاها، می تواند زمینه را برای گسترش هرچه بیشتر صادرات این کالا به کشور های هم جوار فراهم کند.
عرضه ی کالا ها و اقلام مرغوب در حین صادرات به کشورهای خارجی، سبب شهرت کالای صادراتی و شرکت صادرکننده و در نهایت کشور می شود و بستری را فراهم می کند که تجارت در سطح منطقه ای رونق چشم گیری به خود بگیرد.
بنابراین برای صادرات موفق و روز افزون آنچه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، در نظر گرفتن فاکتور های مربوط به کالای مرغوب و پیاده سازی آن ها و نیز جلب رضایت خریداران است.
تجارت و صادرات آهن اسنجی حتی می تواند راه را برای صادرات سایر کالاهای مشابه نیز هموار کند.

مراکز فروش آهن اسفنجی گل گهر به شکل انبوه

مراکز فروش آهن اسفنجی گل گهر به شکل انبوهامروزه به علت نیاز فراوان به آهن اسفنجی، مراکز فروش آهن اسفنجی گل گهر به شکل انبوه در سطح کشور اقدام به فروش کرده اند. در مراکز فروش آهن اسفنجی گل گهر، امکان خرید و فروش آهن اسفنجی برای خریداران درسرتاسر ایران وجود دارد و امکانی را برای خریداران فراهم کرده اند که برای خرید عمده آهن اسفنجی از شیوه های مختلف بتوانند نیازهای خود را از عرضه کنندگان این کالا سفارش داده و دریافت کنند.
عرضه کنندگان آهن اسفنجی عمده ای برای آنکه یک فروش و بازرگانی موفق داشته باشند تمام شاخص ها و  ویژگی های مربوط به کالای مرغوب را در نظر می گیرند و انتظارات خریداران را به عنوان یک هدف مهم در دستور کار قرار می دهند تا هم تجارت و بازرگانی آن ها به واسطه ی اعتماد مصرف کنندگان به تولیدکنندگان و عرضه کنندگان به یک تجارت دائمی تبدیل شود و هم محصول تولیدی و برند آن معروف و شناخته شود و نیز از این طریق هم تعداد خریداران و هم میزان رضایت آنها افزایش یابد. البته چون خرید به صورت عمده ای انجام می شود، خریدار مبلغ زیادی را در این تجارت هزینه می کند و بنابراین ارائه ی خدمات کافی به خریدار وظیفه ی عرضه کننده و حق خریدار است.
در این میان هم عرضه کننده نیز میزان نفع خود از فروش آهن اسفنجی عمده ای را به گونه ای در نظر می گیرد که هم برای فروشنده و هم برای خریدار مناسب باشد و آهن اسفنجی قیمت مناسب را به خریداران عمده در ایران در عرضه می کنند.

بزرگترین صادرکنندگان آهن اسفنجی گل گهر به چین

شرکت های سرمایه گذاری توسعه آهن اسفنجی گل گهر از جمله بزرگترین صادرکنندگان آهن اسفنجی به کشور های خارجی هستند. سال گذشته صادرات آهن اسفنجی با رشد ۷۵ درصدی همراه بود و حدود بیست کشور خریدار آهن اسفنجی ایران شدند، جالب است بدانید که ایران به همراه کشور هند از جمله بزرگترین تولیدکنندگان آهن اسفنجی درجهان محسوب می‌شوند و امروزه صادرات آهن اسفنجی گل گهر ایران به کشور چین و دیگر کشورها به بالاترین مقدار خود رسیده است.

راهنمای خرید به صرفه آهن اسفنجی گل گهر

راهنمای خرید به صرفه آهن اسفنجی گل گهربه منظور آگاهی از راهنمای خرید به صرفه آهن اسفنجی گل گهر خریداران می توانند با استفاده از شماره تلفن های موجود در این سایت با کارشناسان و متخصصان مسئول فروش ارتباط برقرار کنید و ضمن دریافت راهنمایی های لازم در هر زمینه و اطلاع از قیمت روز آهن اسفنجی و نرخ خرید عمده آهن اسفنجی، نیازها و درخواست های خود را از این طریق به ثبت برسانند تا در خواست آن ها در نوبت قرار گرفته و در اولین فرصت با ایجاد هماهنگی های لازم درخواست شان به دست شان برسد.

عرضه کنندگان و فروشندگان آهن اسفنجی همچنین در سایت های اینترنتی طراحی شده امکان پرسش سوال و اعلام نظرات و ثبت سفارشات را برای مشتریان فراهم کرده اند تا در صورتی که مشتریان سوال بیشتر، راهنمایی، نظر یا حتی انتقادی داشتند از این طریق بتوانند صحبت های خود را به گوش عرضه کنندگان آهن اسفنجی گل گهر برسانند و آن ها را در جهت خدمات رسانی بهتر یاری کنند.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 02147623014

phone icon شماره تماس: 04133660491

phone icon شماره تماس: 09120169267

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

instagram icon فیسبوک: ironore110@

instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

instagram icon توییتر: CoSimurgh@

تماس با ما