صادرات انواع سنگ آهن درجه یک به کشور عراق

صادرات سنگ آهن به عراق و امارات علاوه بر چین که بزرگترین مشتری سنگ آهن ایران طبق آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران است، سالانه در تناژ چندین صد هزار تن با عیار بیش از 40 درصد و اغلب از نوع هماتیت انجام می گیرد. حجم صادرات سالانه سنگ آهن به عراق چندین صد هزار تن است. در نه ماه نخست سال 1397 هجری شمسی بیش از 550 هزار تن سنگ آهن از کشورمان ایران به عراق صادر شده است.

صادرات انواع سنگ آهن درجه یک به کشور عراق

صفر تا صد صادرات انواع سنگ آهن

صفر تا صد صادرات انواع سنگ آهن ایران کشوری بسیار غنی از لحاظ منابع طبیعی است. این منابع خاص و بی‌همتا زبانزد جهانیان هستند و یک مزیت رقابتی فوق‌العاده برای ایران به حساب می‌آیند. معادن گوناگون سنگ نیز یکی از همین منابع طبیعی هستند که در کنار نفت و گیاهان ارزشمندی همچون پسته و زعفران به سایر کشورها صادر می‌شوند و بخشی از درآمدهای غیرنفتی کشور را به خود وابسته کرده‌اند.

معادن زیادی در ایران وجود دارد که تا 25 سال قابلیت بهره برداری دارند و از طرفی میزان مازاد این سنگ ها را می توان به کشورهای همجوار صادر نمود. به خاطر این وفور و ایجاد تنوع رنگی بسیار بالا در سنگ‌ها، ایران یکی از قطب‌های صادرات سنگ در خاور میانه است و با وجود مشکلات سیاسی و اقتصادی موجود همچنان درصدی از سهم صادرات انواع سنگ را به کشورهای همجوار و حتی دورتر در اختیار دارد.

ایران تقریبا به بیشتر کشورهای همسایه سنگ صادر می‌کند و حتی با کشورهای هم‌پیمان و دوست نیز مبادله‌ی سنگ دارد. کشورهای وارد کننده سنگ آهن از ایران اعم از عمان، قطر، ترکیه، هند، روسیه و چین برخی از کشورهایی هستند که مقصد صادرات ایران می باشند. کشورهای اروپایی، آمریکایی و اقیانوسیه همچون ایتالیا، کانادا و استرالیا نیز از ایران سنگ وارد می‌کنند.

تامین کنندگان انواع سنگ آهن برای صادرات به عراق

تامین کنندگان انواع سنگ آهن برای صادرات به عراق معدن سنگ آهن باباعلی در ۳۵ کیلومتری شمال غرب شهر همدان واقع شده است. این معدن شامل دو توده «باباعلی ۱» و «باباعلی ۲» است. پروانه بهره‌برداری این معدن در سال ۱۳۷۰ و با سقف ۱۰۰ هزار تن صادر شده است که با توجه به راه‌اندازی کارخانه کنسانتره همدان با موافقت وزارت صنعت ، معدن و تجارت میزان سقف پروانه بهره‌برداری از نیمه دوم سال ۱۳۹۲ تا ۶۰۰ هزار تن افزایش یافت.

سنگ آهن این معدن، از نوع مگنتیت و با عیار متوسط آهن ۴۱ درصد است که به دلیل پایین بودن عیار آهن و بالا بودن عیار عنصر گوگرد قابلیت مصرف در داخل کشور را ندارد و فقط درحال حاضر به عنوان یکی از منابع خوراک کارخانه کنسانتره اسدآباد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.یکی از کشورهایی که از این استان سنگ آهن صادر می‌شود کشور عراق است.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 02147623014

phone icon شماره تماس: 04133660491

phone icon شماره تماس: 09120169267

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

instagram icon فیسبوک: ironore110@

instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

instagram icon توییتر: CoSimurgh@

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس با ما