تامین کننده انواع سنگ آهن در بازار

انسان ها حدود ۵۰۰۰ سال پیش توانستند این‌عنصر را بشناسند اما آن زمان استفاده زیادی از آن نمی کردند ولی با گذشت زمان و پیشرفت علم و دانش انسان ها از آن برای ساخت سلاح های جنگی و دفاع از خود استفاده کردند و رفته رفته موارد کاربرد آن بیشتر و بیشتر شد به گونه ای که در اطراف ما بیشتر وسایل آهنی هستند

معادن و کوه ها تامین کننده سنگ آهن در طبیعت هستند.

تامین کننده انواع سنگ آهن در بازار

سنگ آهن و موارد کاربرد آن

سنگ آهن و موارد کاربرد آنما قبل از این که با آهن و موارد کاربرد آن آشنا شویم برای فهم‌ و آگاهی بیشتر لازم است که سنگ‌آهن را خوب بشناسیم.

سنگ آهن کاشان در طی میلیون ها سال تشکیل شده و در زیر کوه ها و همچنین اعماق دریا ها و اقیانوس در پوسته زمین مدفون گشته و امروز با استفاده از روش ها و ماشین آلات خاصی این معادن‌ را کشف می کنند و سنگ آن را استخراج کرده اما باید بدانیم که این سنگ استخراج شده ناخالص است و باید مواد ناخالص آن جدا شده و آهن خالص را در زمینه های مختلف کشاورزی، ماشین‌سازی، ساختمان،  ‌سیستم‌های دفاعی و… به کار ببریم جالب است که در استخراج معادن از ماشین‌هایی استفاده می کنند که از آهن و فولاد ساخته شده اند.

آهن از دیرباز کمک‌های زیادی را به عالم‌ بشریت کرده و زندگی را برای او آسان‌ کرده است و کاربرد های زیادی در زمینه های مختلف دارد در گذشته که تکنولوژی پیشرفت آن چنانی نداشت کار آهنگری و کار با آهن یکی از مشاغل بسیار سخت به حساب می آمد اما امروز با ساخت ماشین آلات و دستگاه های پیشرفته و فوق پیشرفته این شغل نسبت به قبل آسان تر و راحت تر شده اما به این معنی نیست که شغل آهنگری بسیار راحت شده بلکه امروزه نیز جز مشاغل سخت در دنیا محسوب می شود.

با پیشرفت علم‌ باز هم تعدادی مجبور هستند برای استخراج سنگ آهن و سایر معادن در دل کوه سخت کار کنند و هر ساله تعدادی از هم‌ نوعان خود را در اثر حوادث ناگوار در معادن از دست می دهیم.

سنگ آهن و کاربرد آن

سنگ آهن کدال علاوه بر آهن مواد معدنی دیگری مثل مس و روی دارد اما مقدار آن ها کمتر است و از سنگ آهن علاوه بر آهن می توانیم آن ها را نیز استخراج کنیم مواد اولیه همه تولیدکنندگان و کارخانه های فولاد سنگ‌آهن است ابتدا سنگ را خالص کرده و آهن آن را جدا می کنند و بعد از آن آهن را به شکل های مختلف  مثل میل گرد، صفحه های آهنی و…وارد بازار عرضه در داخل و خارج کشور می کنند.

این را نیز می دانید که آهن یکی از مواد معدنی موجود در خون حیوانات  از جمله انسان است.

کشورهای تولید کننده برتر سنگ آهن جهان

سنگ آن را تقریبا در همه جای پوسته زمین پیدا کرد اما مقدار آن در همه نقاط یکسان  نیست بلکه در بعضی نقاط مقدار بیشتر و در بعضی از نقاط مقدار کمتر وجود دارد. این موضوع به عوامل مختلفی از جمله شرایط جوی و طبیعی یک منطقه در هزاران سال قبل و سایر عوامل بستگی دارد.

در برخی از کشور ها به علت امکانات کم و نبود نیروی انسانی سنگ آهن استخراج شده را به صورت خام به کشور های دیگر صادر می کند و یا حتی گاهی اوقات معادن را به کشور های دیگر می فروشند

همان طور که در متن بالا اشاره کردیم سنگ آهن مواد معدنی دیگری نیز دارند که به عنوان ناخالصی شناخته می شود. میزان ناخالصی در سنگ‌های مختلف در معادن‌متفاوت فرق دارد و مرغوب ترین سنگ آهن آن است که درصد آهن بالا تری دارد و ناخالصی آن کمتر است.

امروزه بسیاری از کشور های جهان سنگ‌آهن را استخراج می کنند و آن را به صورت خام و یا محصولات و فراورده های آن در داخل و خارج کشور عرضه می کنند و کشور عزیزمان ایران نیز یکی از بزرگترین تولید کنندگان و صادر کنندگان فراورده های آهنی است و آن را به کشور های مختلف صادر می کند.

کشورهای تولید کننده سنگ آهن:

چین، استرالیا، برزیل، هند، روسیه پنج‌ کشور برتر تولید کننده آهن در جهان هستند که هر ساله درصد زیادی از آهن جهان را تامین می کنند.کشورمان ایران در این رده بندی رتبه یازدهم را دارد.

معادن بزرگ تامین کننده سنگ آهن بازارهای داخلی

معادن بزرگ تامین کننده سنگ آهن بازارهای داخلیهمانطور که از سنگ آهن های مختلف نمی توان مقدار یکسانی آهن استخراج کرد از همه معادن ها و کانسنگ ها هم نمی توان به یک مقدار سنگ آهن  استخراج کرد.

بعضی از معادن بزرگ تر و از اهمیت بیشتری برخوردار هستند اما این به آن معنا نیست که با سایر معادن کاری نداریم.

تعدادی از معادن بزرگ آهن و مواد معدنی دیگر در اعماق دریا ها و اقیانوس ها قرار گرفته است که به علت استخراج سخت این معادن تا به امروز دست نخورده مانده اند اما شاید روزی انسان با کمبود معادن رو به رو شود و به سراغ معادن اعماق دریا ها برود

ما نباید در استخراج معادن زیاده روی کنیم چرا که برای ایجاد سنگ آهن زمانی در حدود چند هزار سال و یا میلیون سال لازم است و اگر با این وضع پیش برویم  خود یکی از وارد کنندگان آهن خواهیم شد.

آهن یکی از  وسایل قابل بازیافت است در بسیاری از صنایع می توانیم از آهن بازیافت شده استفاده کنیم.

معدن سنگ آهن چادرملو بزرگترین معدن سنگ آهن شناخته شده در ایران است که در سال ۱۳۱۹ کشف شده اما متاسفانه با پیش بینی ها و تحقیقات انجام شده تا ۱۰ سال آینده منابع این معدن بزرگ به پایان خواهد رسید.

معدن رضوان یکی دیگر بزرگ ترین معادن سنگ آهن در کشور است که اکنون به بهره برداری رسیده است این معدن در استان هرمزگان قرار دارد و برای تعداد زیادی از افراد بومی و غیر بومی اشتغال زایی که و میزان تولیدات نیز افزایش چشم گیری یافته است.

سنگ آهن با قیمت ارزان را زمانی می توان خرید که آن را به صورت خام خریداری کنیم و یا این که در مناطقی که منابع سنگ آهن فراوان است قیمت آن نیز کاهش پیدا می کند البته عوامل بسیاری در قیمت گذاری معادن تاثیر دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد.

فروش فوق العاده سنگ آهن با قیمت ارزان

همان طور که میدانید عوامل مختلفی در کیفیت و قیمت گذاری یک معدن موثر هستند و تعدادی از آن ها را نیز ذکر کردیم.

سنگ‌آهن و محصولات آن مواد اولیه بسیاری از صنایع در جهان است و به همین دلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. و کیفیت سنگ‌آهن در کیفیت محصولات تولید شده از آن نیز موثر است و هم چنین برای صادرات لازم است که کیفیت بالای داشته باشد که استاندارد های جهانی و بین المللی را کسب کند در غیر این صورت نمی توان آن را صادر کرد.

عوامل مختلفی در قیمت گذاری یک معدن و سنگ آن موثر از که تعدادی از آن ها را گفتیم. سهولت دست رسی به معدن، راه های ارتباطی آسان و کم‌هزینه بودن استخراج  معدن و یا کانسگ در قیمت سنگ آن معدن موثر است.

برای فروش فوق العاده سنگ آهن نیاز به بازار فروش و عرضه خوب دارد و همچنین باید در نقاط مختلف دنیا نمایندگی وجود داشته باشد و طرفدار این نوع سنگ‌آهن باشد.

به این‌ نکته باید توجه کنیم‌ که هر چه سنگ باکیفیت تر باشد رنگ آن قهوه ای متمایل به قرمز است.

سنگ آهن خام را نیز به انواع و شیوه های مختلفی مثل کنسانتره ، مگنتیت ، هماتیت و … می فروشند که قیمت هر کدام‌ از آنها متفاوت است و هر کدام  ارزش و کارایی خود را دارند و مواد مختلفی را می توان از آن ها استخراج کرد.

فروش سنگ‌آهن خام و ناخالص به کشور های دیگر با قیمت بسیار پایینی صورت می گیرد در حالی که فروش محصولات آن سود چند برابر بیشتر از سنگ خام دارد و در کشور نیز برنامه هایی برای جلوگیری از خام فروشی صورت گرفته که خوشبختانه موثر نیز بوده و مهم ترین تاثیر آن افزایش تولیدات داخلی و صادرات بیشتر است. این اقدام اشتغال زایی چشمگیری را در سراسر کشور و در زمینه های مختلف تولید تا عرضه را ایجاد کرده است.‌

کارخانه فولاد اصفهان که یکی از بزرگترین تولید کنندگان و صادرکنندگان در داخل کشور است اعلام کرده است که آمادگی خرید سنگ معدن خام‌ را از تمام‌نقاط کشور دارد.

مراکز بزرگ تامین کننده سنگ آهن باکیفیت

مراکز بزرگ تامین کننده سنگ آهن باکیفیت سنگ آهن با کیفیت مشخصات زیادی دارد که در هنگام خرید به آن ها توجه ویژه ای شود

  • هر چه درصد آهن یک سنگ بیشتر باشد رنگ آن به قهوه ای متمایل می شود.
  • درصد گوگرد، فسفر و سیلیس یک سنگ معدن باید پایین باشد چون این مواد جز مواد زاید محسوب می شود و با روش های خاصی آن ها را جدا می کنند
  • عامل اصلی موثر بر کیفیت سنگ آهن  هماتیت و مگنتیت آن است. همچنین بر اساس درصد این دو کاربرد آن در صنایع مختلف متفاوت است.

فروش انبوه سنگ آهن به صورت خام معایبی را برای کشور دارد.

کاهش تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه های آهن و فولاد، بیکار شدن بسیاری از کارگران، سود و درآمد کمتر نسبت به صادر کردن‌ محصولات، کم شدن و یا تمام شدن منابع بعد از چند سال این ها تعدادی از تاثیرات منفی فروش سنگ آهن به صورت خام‌است.

مرکز تولید انبوه سنگ‌آهن با کیفیت همان طور که در بالا ذکر کردیم به منطقه جغرافیایی بستگی دارد.‌ چین که امروزه قطب اصلی تولید کننده سنگ آهن با کیفیت فوق العاده است و آن را به صورت خام یا فراورده شده به تمام کشور های دنیا صادر می کند.

سنگ آهن چین به علت کیفیت بالایی که دارد گران قیمت ترین سنگ آهن در جهان نیز به حساب می آید و برای استخراج سنگ آهن از پیشرفته ترین ابزار ها و ماشین آلات برای استخراج استفاده می کند و هر روزه به تعداد معادن کشف شده در این کشور و هم چنین در دنیا افزوده می شود.

قطب فروش انبوه سنگ آهن در کشور

به علت تعداد زیاد تولید کنندگان آهن و فولاد در کشور نیاز به مواد خام فراوانی دارند و به همین دلیل هر روزه در تلاش هستند که معادن جدیدی را کشف و به مرحله بهره برداری برسانند که علاوه بر تولیدات بیشتر اشتغال زایی نیز ایجاد شود و در چند سال اخیر میزان ذخیره سنگ آهن در کشور حدود ۱۰ برابر شده است. همان طور که ذکر کردیم معدن چادرملو که در استان یزد است بزرگترین معدن سنگ آهن در کشور بوده و هست اما متاسفانه منابع این معدن هر روزه در حال کاهش است.

معدن رضوان نیز به تازگی کشف و به مرحله بهره برداری رسیده است امید می رود که بتواند جایگزین خوبی برای معدن چادرملو باشد.

معدن‌گل گهر سیرجان یکی دیگر از معادن بزرگ و با کیفیت در ایران است و یکی قطب های معدنی در خاورمیانه به شمار می آید که در میزان محصولات تولیدی تاثیر به سزایی داشته است.

تحقیقاتی نیز در ایرانشهر انجام‌ شده که نشان می دهد معادن بزرگی در این شهر قرار دارد اما هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است.

نکته دیگری که باید در مورد معادن باید رعایت شود این است که استخراج معدن آسیبی به محیط زیست و محیط شهری و همچنین مردم ساکن آن شهر  نرساند و از روش های مدرن روز برای استخراج استفاده شود.

سنگ آهن خام بیشتر راه های دریایی به فروش می رسد بنابراین استان های شمال و جنوبی قطب فروش سنگ‌آهن در کشور هستند.

تامین کننده مرغوب ترین سنگ آهن در سراسر کشور

تامین کننده مرغوب ترین سنگ آهن در سراسر کشور همان طور که می دانید منابع یک معدن محدود هستند و در صورت استفاده بی رویه کاهش پیدا می کنند و یا حتی به پایان می رسند و منابع دیگر جایگزین آن ها می شود و یا بعضی از معادن غنی هستند اما به علت هزینه بالای استخراج این معادن از آن ها صرف نظر می شود بنابراین قطب تولید و استخراج سنگ آهن در طول زمان تغییر کرده.

اکنون معدن چادرملو،گل گهر سیرجان و رضوان  قطب های استخراج معدن سنگ آهن در کشور است و در حال تحقیق و جست و جو برای کشف معادن بیشتر هستند تا در صورت نیاز جایگزین معادن موجود شوند.

البته ما نباید از معادن کوچک کشور که تعدادشان هم بسیار است نباید غافل شویم چرا که مواد اولیه بخشی از کارخانه ها را تامین‌می کنند و بعضی از آنها از کیفیت فوق العاده ای برخوردار هستند که می توان آن ها را صادر و یا در زمینه های محصولات حیاتی و با کیفیت استفاده کرد.

علا رغم سختگیری ها و پیگیری های فراوان باز هم‌ متاسفانه درصدی از سنگ آهن های استخراج شده به صورت خام به کشور های خارجی فروخته می شود و ما باید علاوه بر تلاش برای کشف معادن بیشتر در در زمینه افزایش تولیدات و سرمایه گذاری در این بعد نیز برنامه ریزی و اقدام عملی صورت بگیرد.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 02147623014

phone icon شماره تماس: 04133660491

phone icon شماره تماس: 09120169267

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

instagram icon فیسبوک: ironore110@

instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

instagram icon توییتر: CoSimurgh@

تماس با ما