بهترین کنسانتره سنگ آهن موجود در بازار ایران

امروزه بسیاری از کشورها به تولید کنسانتره سنگ آهن می پردازند. به همین دلیل در بازار ایران انواع مختلف و متنوعی از کنسانتره سنگ آهن وجود دارد. از این رو، خرید بهترین و باکیفیت ترین نوع آن برای بسیاری از خریداران بسیار مهم است. بنابراین برای خرید بهترین کنسانتره سنگ آهن موجود در بازار ایران بهتر است، با ویژگی ها و خصوصیاتی که کنسانتره خوب و با کیفیت دارد، آشنا شد و براساس آن اقدام به خرید نمود.

 

ویژگی های کنسانتره سنگ آهن مرغوب

ویژگی های کنسانتره سنگ آهن مرغوب

به پودری که از سنگ آهن استحصال می شود، کنسانتره سنگ آهن می گویند. این پودر رنگ سیاه برای کنسانتره مگنت و رنگ قرمز برای کنسانتره هماتیت دارد و در صنایع مختلف مرتبط با ذوب آهن استفاده می شود. امروزه از این محصول برای تولید انواع گندله آهن، آهن اسفنجی و یا سایر محصولات فلزی به صورت گسترده استفاده می گردد. از این رو، بازار خرید و فروش آن بسیار پررونق است. اما برای خرید بهترین و مناسب ترین نوع آن باید با برخی ویژگی های کنسانتره سنگ آهن مرغوب آشنا بود. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی هایی که کنسانتره سنگ آهن مرغوب دارد، گرفته شدن مواد مضر و مزاحم از آن است.
  • داشتن رنگ سیاه برای کنسانتره مگنت و رنگ قرمز برای کنسانتره هماتیت و یک اندازه بودن دانه های آن هم از دیگر ویژگی هایی است که کنسانتره مرغوب دارد.
  • در کنار این ها، می توان به امکان استفاده از آن در صنایع مختلف و کاهش هزینه های مرتبط اشاره نمود.
  • مرغوبیت کنسانتره تا حد زیادی به نوع سنگی که کنسانتره از آن تولید شده و روش های تولید آن مربوط می شود. امروزه بسیاری از تولیدکنندگان سعی می کنند از سنگ های مرغوب مانند هماتیتی، مگنتیت و غیره … برای تولید کنسانتره استفاده کنند. علاوه بر آن روش تولید هم بر روی مرغوبیت کنسانتره تاثیر می گذارد.

با توجه به این موارد می توان گفت که بهترین و باکیفیت ترین نوع کنسانتره سنگ آهن، کنسانتره ای است که همه ویژگی ها و استانداردهای لازم را دارد. این کنسانتره می تواند بهترین و مناسب ترین مواد اولیه برای تولید انواع فلزات در کارخانه های تولید فولاد و ذوب آهن باشد.

نکات خواندنی پیش از خرید کنسانتره سنگ آهن

اگر می خواهید اقدام به خرید کنسانتره سنگ آهن کنید، در این صورت بهتر است، قبل از خرید به برخی نکات توجه داشته باشید و بعد از آشنایی اجمالی با انواع کنسانتره سنگ آهن اقدام به خرید آن کنید.

یکی از محصولاتی که با فرآوری سنگ ها در کارخانه سنگ آهن به دست می آید، کنسانتره سنگ آهن است. بنابراین باید گفت که این محصول یکی از محصولات ثانویه به دست آمده از کارخانه سنگ آهن است که هدف از تولید آن پر عیارسازی سنگ آهن کم عیار و بی کیفیت می باشد. به این صورت می توان سنگ آهن های باطله و همچنین بلا استفاده را دوباره به چرخه تولید و استفاده باز گرداند.

در خرید کنسانتره باید به نوع سنگ به کار رفته در تولید آن نیز دقت کرد. مرغوبترین کنسانتره های سنگ آهن از سنگ های باکیفیت به وجود می آیند. خوراک ورودی برای تولید کنسانتره سنگ آهن، سنگ آهن است. این کنسانتره ها معمولا از دو نوع سنگ آهن به دست می آیند. این دو نوع عبارتند از سنگ آهن هماتیت و مگنتیت که برای فرآوری کنسانتره استفاده می شوند. پس از این که کانسار از معدن استخراج شد، به دو شکل سنگ آهن فرآوری می شود. بر اساس شکل و نوع فرآوری محصول هر کدام متفاوت می باشد. اگر بر اساس فرآیند خردایش و یا به روش خشک تولید گردد، در آن صورت فرآوری سنگ آهن به صورت دانه بندی شده انجام می گیرد. اما اگر به صورت «تر» سنگ آهن فرآوری شود، در این صورت کنسانتره به وجود می آید. برای کنسانتره سازی معمولا بیشتر بر روی سنگ های کم عیار و پر از فسفر تاکید می شود و از این نوع سنگ ها استفاده می گردد.

می توان گفت که کنسانتره یکی از شکل های سنگ آهن می باشد که به صورت پودر بعد از فرآوری در می آید. از کنسانتره سنگ آهن که با هدف پر عیارسازی تولید می شود، برای تولید گندله آهن استفاده می گردد. گندله سنگ آهن هم کاربردهای زیادی در کوره بلند دارد و هم این که می توان از آن برای تولید آهن اسفنجی به صورت گسترده استفاده نمود. فرآوری سنگ آهن مزیت های زیادی دارد که از جمله آن می توان به کم کردن هزینه ذوب و انرژی، کم کردن هزینه تصفیه و کاهش آلودگی اشاره نمود.

توزیع سراسری کنسانتره سنگ آهن با قیمت ارزان

توزیع سراسری کنسانتره سنگ آهن با قیمت ارزان

با توجه به استفاده های زیادی که از کنسانتره سنگ آهن می شود و کاربردهای مختلف آن می توان گفت که امروزه تقاضا برای آن بسیار بالا است. بسیاری از شرکت ها و کارخانه ها برای تولید محصولات فلزی خود به خرید کنسانتره سنگ آهن می پردازند. ولی با این وجود، یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، توزیع کنسانتره در کشور است. توزیع کنسانتره سنگ آهن با قیمت ارزان و به صورت کلی و عمده می تواند دغدغه بسیاری از تولیدکنندگان را برطرف کند. به این صورت مرغوب ترین و بهترین نوع کنسانتره در اسرع وقت و به صورت عمده و با کمترین قیمت در محل کار به مشتری تحویل داده می شود.

توزیع سراسری کنسانتره سنگ آهن با قیمت ارزان فرصت مناسب و ایده آلی برای همه خریداران و مشتریان می باشد که این محصول را با قیمت درب کارخانه در محل کار و استفاده خود خریداری کنند. چرا که در این روش، واسطه ها و سودجوها از روند توزیع محصول حذف می شوند و در نتیجه قیمت کنسانتره سنگ آهن بی دلیل افزایش پیدا نمی کند.

امروزه کارخانه های تولید فولاد و آهن و همچنین کارخانه های ذوب فولاد در بسیاری از نقاط کشور پراکنده هستند. این کارخانه ها را می توان در شمال غرب، شمال شرق، جنوب و یا مرکز کشور پیدا کرد. با توجه به پراکندگی و فاصله زیادی که میان این شرکت ها وجود دارد، می توان گفت که توزیع سراسری کنسانتره سنگ آهن یکی از نیازهای اصلی و مهم بسیاری از شرکت ها مرتبط با این صنعت می باشد.با توریع سراسری می توان انواع بهترین و مرغوبترین نوع کسنانتره ها را در هر زمان و مکان به دست شرکت ها و کارخانه ها رساند و آنها را برای تولید محصولات خود یاری کرد.

فروش ویژه انواع کنسانتره سنگ آهن

برای فروش انواع کنسانتره سنگ آهن راه های زیادی وجود دارد. با استفاده از این راه ها می توان انواع این کنسانتره ها را با مناسب ترین قیمت به فروش رساند. یکی از مهمترین و بهترین روش های فرش کنسانتره سنگ آهن، فروش ویژه آن به صورت کلی و عمده است. فروش کلی انواع مختلف این محصول مزیت های زیادی به دنبال دارد. از جمله این مزیت ها می توان به امکان فروش زیاد و در حجم بالای محصول به مشتریان اشاره کرد. علاوه بر این، فروش ویژه فرصت مناسبی است که همه خریداران و مشتریان این محصول بتوانند با قیمت مناسب و ارزان انواع کنسانتره سنگ آهن را خریداری نمایند و برای تولید محصولات خود آن را مورد استفاده قرار دهند. با توجه به نوسانات موجود، قیمت فروش ویژه انواه کنسانتره های سنگ آهن بسیار متغیر است و از این رو، لازم است، از قیمت روز آن آگاهی داشت.

برای فروش بهتر و مناسب تر انواع کنسانتره سنگ آهن، انتخاب بهترین و مناسب ترین مکان و موقعیت جغرافیایی اهمیت زیادی دارد. با انتخاب یک مکان جغرافیایی مناسب که امکان دسترسی به شرکت ها و موسسات مختلف را داشته باشد و علاوه بر آن دسترسی به مواد اولیه در آن راحت تر و ارزان تر باشد بسیار مهم است. برای فروش ویژه انواع کنسانتره باید موقعیت جغرافیایی شرکت را طوری انتخاب کرد که بتوان آب و برق آن را به راحتی تامین کند و علاوه بر آن به بازار مصرف نیز دسترسی راحتی داشته باشد. با فروش ویژه این محصول می توان سالانه بخش زیادی از نیازهای شرکت های فولاد سازی و ذوب آهن را بر آورده کرد. ولی با این وجود، همکاری معادن دولتی با کارخانه ها و شرکت های کنسانتره سازی می تواند گام مهمی در فروش آنها باشد.

در فروش سنگ آهن نکته ای که باید به آن دقت و توجه کرد، عیار کنسانتره سنگ آهن می باشد. عیاره کنسانتره ها می تواند بسیار متفاوت باشد. بر اساس این عیار، اقدام به خرید و فروش می گردد. برای نمونه فروش کنسانتره سنگ آهن در عیار 65 الی 67 برای کارخانه گندله سازی است که برای تولید گندله سنگ آهن مورد نیاز است و در واحدهای ذوب و احیاء استفاده شده و برای تولید آهن اسفنجی استفاده گردد.

تولیدکنندگان برتر کنسانتره سنگ آهن در ایران

تولیدکنندگان برتر کنسانتره سنگ آهن در ایران

تولیدکنندگان کنسانتره سنگ آهن در ایران با استفاده از روش های مدرن و به روز انواع کنسانتره سنگ آهن را با کیفیت بالا و مرغوب تولید می کنند. برای تولید انواع کنسانتره سنگ آهن از روش های زیر استفاده می شود.

  • مرحله اول: اولین مرحله برای تولید کنسانتره سنگ آهن، مرحله خردایش است. در این مرحله ماده معدنی به وسیله سنگ شکن به قطعات کوچک تر شکسته می شود. این مرحله می تواند بر اساس خصوصیات و ویژگی های مواد معدنی دو مرحله را شامل شود. تا به این صورت اندازه مواد معدنی را تا 30 میلی متر کم کند.
  • مرحله دوم: بعد از این که مواد معدنی شکسته شدن، نوبت به مرحله دوم، یعنی آسیاب کردن می رسد. این مرحله به شکل «تر» انجام می شود. در این مرحله یا استفاده از آسیاب های خودشکن، نیمه خودشکن و یا غلتکی مواد معدنی در ابعاد بسیار ریز مانند 1- 0/5 خرد می شود.
  • مرحله سوم: بعد از این که مواد معدنی آسیاب شد، مرحله پرعیارسازی می رسد. در این مرحله مواد با ارزش از ترکیبات باطله جدا می شود. برای جداسازی مواد باارزش از اسلاری استفاده می شود و این مواد به داخل اسلاری فرستاده می گردد.
  • مرحله چهارم: مرحله آخر و یا مرحله چهارم، همان مرحله آبگیری است. سنگ های پرعیار شده مقداری آب در خود دارد که باید آبگیری شوند و خشک گردند. رطوبت این سنگ ها باید در حدود 9 الی 10 باشد. برای آبگیری از فیلترهایی استفاده می شود که می تواند به صورت دقیق و درست و با فناوری روز آبگیری را انجام می دهد.

در نهایت باید گفت که تولیدکنندگان برتر کنسانتره سنگ آهن در ایران، همه مراحل به دقت بالا انجام می شود و به این صورت مرغوب ترین و بهترین نوع کنسانتره تولید می گردد. البته در این مراحل می تواند تفاوت هایی میان تولید کنندگان مختلف وجود داشته باشد.

بازار خرید انواع کنسانتره سنگ آهن درجه یک

بازار خرید انواع کنسانتره سنگ آهن درجه یک

به دلیل داشتن ویژگی ها و مزیت های زیاد کنسانتره سنگ آهن درجه یک باید گفت که بازار خرید و فروش آن دائمی و همیشه است. چرا که امروزه بسیاری از شرکت های تولید فولاد و ذوب آهن ها برای تامین نیازهای اولیه و تولید محصولات باکیفیت و درجه یک نیاز به خرید انواع کنسانتره آهن ارزان می باشد. با وجود این که ارزان بودن قیمت این محصول برای اکثر خریداران اهمیت ویژه ای دارد. ولی با این حال، کیفیت نیز بسیار مهم است و هیچ کدام از خریداران و مشتریان حاضر به خرید کنسانتره بی کیفیت حتی با ارزان ترین قیمت نیستند. چرا که خرید کنسانتره بی کیفیت به معنای دور ریختن سرمایه می باشد. با خرید این نوع از کنسانتره ها نمی توان محصولات باکیفیتی تولید کرد که در بازار بتواند با رقبای داخلی و یا خارجی خود رقابت نمایند. به همین دلیل است، که همه به دنبال خرید کنسانتره آهن با کیفیت ولی با این حال، ارزان می باشند.

برای رسیدن به این هدف راه های زیادی وجود دارد. با استفاده از این راه ها می توان کنسانتره سنگ آهن درجه یک را با ارزانترین قیمت خریداری کرد. یکی از مهمترین و اصلی ترین راه های خرید این کنسانتره ها، خرید آن به صورت کلی و عمده می باشد. با خرید کلی می تواند انواع کنسانتره های سنگ آهن را با قیمت پایین تر و ارزان تر خریداری کرد. برای خرید عمده می توانید به توزیع مرکز توزیع کنسانتره در کشور مراجعه کنید. این مرکز با خرید بهترین و مرغوب ترین نوع کنسانتره از تولیدکنندگان برتر در ایران، اقدام پخش و توزیع مستقیم آن در بازار می کند. توزیع سراسری کنسانتره به وسیله این مرکز بهترین و مناسب ترین فرصت است که خریداران بتوانند با خرید از آن، بهترین و آسانترین نوع خرید را انجام دهد. در توزیع و فروش ویژه قیمت ها بسیار مناسب است می تواند برای تامین مواد اولیه بسیاری از محصولات ایده آل باشد.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 02147623014

phone icon شماره تماس: 04133660491

phone icon شماره تماس: 09120169267

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

instagram icon فیسبوک: ironore110@

instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

instagram icon توییتر: CoSimurgh@

تماس با ما