وارد کننده عمده سنگ آهن مرغوب در کشور

سنگ آهن از مهم ترین و پر استفاده ترین سنگ های معدنی به شمار می آید که در ساختار آن، بیش از بیست درصد عنصر آهن وجود داشته و از همین رو به این نام شناخته شده است.

قابل ذکر است که آهن های موجود در این سنگ را با تکیه بر عملیات شیمیایی خاص، مورد استخراج قرار داده و اکنون می توان این سنگ اصل و مرغوب را از طریق شرکت های وارد کننده سنگ آهن فعال در کشور تهیه نمود.

وارد کننده عمده سنگ آهن مرغوب در کشور

آشنایی با مدل های مختلف سنگ آهن

آشنایی با مدل های مختلف سنگ آهن کشور ما ایران از اقلیم مناسبی جهت استخراج انواع سنگ های معدنی برخوردار بوده و از همین رو می توان در جای جای آن معادنی را یافت که سنگ های معدنی متعددی را مورد استخراج قرار داده و یا اینکه این سنگ ها به طور طبیعی قابل یافت می باشند.
یکی از سنگ های معدنی که امروزه در زمینه های مختلف صنعتی مورد استفاده قرار گرفته و اهمیتی فوق العاده را پیدا کرده است؛ سنگ آهن می باشد که توسط انجام فرآیندهایی خاص، آهن موجود در آن را خارج نموده و سپس برای مصارف مختلف مورد کاربرد قرار می دهند.

اما موضوعی که در این بخش قرار است به آن بپردازیم؛ انواع مدل سنگ آهن می باشد که برای آشنایی بیشتر با مدل های مختلف این سنگ، مواردی را آماده کرده ایم که عبارتند از:

  1. سنگ زئولیت: این سنگ ها نیز امروزه کاربرد های وسیعی را در صنایع مختلف دارا بوده و به شکل سنگ های ریزی دیده می شود که امکان تغییر آنها به شکل پودر زئولیت نیز وجود دارد؛ این سنگ ها از خواص فیزیکی و شیمیایی بسیار خوبی بهره مند بوده و از خواص کاتالیزوری عالی ای نیز برخوردارند که برای بسیاری از حوزه های صنعتی، کشاورزی، آب و فاضلاب، دامداری، پرورش طیور و … کاربردی واقع شده اند.
  2. سنگ لیمونیت: این سنگ در نوع اکسید آهن آبدار است که دارای رنگ زرد یا قهوه ای روشن می باشد؛ میزان سختی آن بین 1 تا 4 موس، قابل تغییر بوده که در اثر حرارت، آب موجود در آنها تبخیر شده و خواص احیا پذیری آنها بسیار بالاست؛ از همین رو اکنون از این سنگ ها در صنایع متالورژی آهن، مصارف گسترده ای به عمل می آید.
  3. سنگ سیدریت: این سنگ نیز خواص مغناطیسی با درجان متغیری را در خود جای داده و به شکل بلوری یا توده ای قابل مشاهده می باشد؛ همچنین شکل ظاهری آن نیز به صورت سنگ سیدریت نیمه شفاف یا سیدریت غیر شفاف است.
  4. سنگ هماتیت: یکی از زیباترین سنگ های آهن محسوب می گردد که درخشندگی فلزی خاصی را به تصویر کشیده و در گروه سنگ های قیمتی نیز قرار گرفته است؛ شاخص شکست نور در این سنگ در سطح بسیار زیادی قرار داشته و رنگ اصلی آن قهوه ای شبیه قرمز است و بعد از فرآوری و جلا دادن به رنگ فلزی تغییر می کند؛ همچنین خواص درمانی اعجاب آوری در آن جای گرفته است.
  5. سنگ مگنتیت: این سنگ به رنگ سیاه بوده و با وجود آهن، خاصیت مغناطیسی را نیز به همراه دارد؛ این سنگ از سری سنگ های کمیاب و با ارزشی است که برای ساخت آهنربا و البته در صنایع دیگر نیز از آن بهره فراوانی می جویند.

شرکت های وارد کننده سنگ آهن در کشور

در حال حاضر صنایع فولاد نیازی مبرم را به سنگ آهن برای تولید میلگرد اصفهان 16 و فولاد احساس کرده و برای تامین بهتر این محصول علاوه بر سنگ های آهن موجود در کشور، به سنگ های وارداتی در حیطه تولیدات نیز نیازمند می باشند.
لذا به منظور تامین بهتر انواع سنگ آهن برای این صنایع که از بزرگترین مصرف کنندگان این محصول به شمار می آیند؛ شرکت های وارد کننده ملزم به واردات آن از کشور های دیگر بوده که در این راستا تعدادی از این شرکت ها خدمات بسیار مناسبی را ارائه داده اند.

در واقع واردات سنگ آهن توسط شرکت های مطرح وارداتی در پاسخ به برنامه ریزی های صنایع فولاد صورت گرفته که بتوانند تامین بلند مدتی را از این محصول رقم زده و در نتیجه تولیدات خود را مطابق با آن پیش ببرند.
طبعاً این نیاز شدید به سنگ آهن که از سوی صنایع فولاد مطرح شده؛ به دلیل ظرفیت های خالی ای است که وجود داشته و باید برای تولید فولاد، این ظرفیت ها توسط سنگ آهن وارداتی پر گردد.

البته با اقدامی دیگر می توان سنگ آهن مورد نیاز صنایع مورد نظر را تامین کرده و ظرفیت های خالی موجود را با سنگ های آهن استخراج شده در کشور پر کرد؛ اما پیش شرط این امر این است که باید میزان سنگ آهنی که به صادرات میلگرد اصفهان 18 و تخصیص یافته؛ تماماً برای تولید فولاد در صنایع فولادسازی به کار گرفته شوند که در این صورت امکان کاملی برای تامین آن وجود خواهد داشت.
اما بهتر است که از طریق واردات این مسئله تحقق پذیرد که حداقل، صادرات سنگ آهن نیز استمرار داشته و بتوان از آن برای ارسال به بازار های خارجی نیز استفاده نمود.

خرید عمده سنگ آهن با پایین ترین قیمت

خرید عمده سنگ آهن با پایین ترین قیمتاهمیت بالای سنگ آهن در صنایع مختلف، بخصوص صنایع فولادسازی موجب گشته تا درخواست ها جهت خرید عمده سنگ آهن، همچنان در سطح بالایی قرار داشته باشد.
علاوه بر وجود این سنگ که برای انجام برخی از تولیدات ضروری بوده؛ می توان دلیل دیگری را هم به افزایش درخواست خرید برای آن افزود که مناسب بودن قیمت سنگ آهن است.
در حقیقت این سنگ با پایین ترین قیمت ممکن نسبت به سنگ های معدنی دیگر همراه بوده و همین علت نیز باعث کاربرد فراوان آن شده است.

اما وقت آن رسیده است که کمی هم با کاربرد های مربوط به سنگ آهن آشنا شوید که باید گفت علاوه بر استفاده در صنایع فولاد، برای مصارف مختلف دیگر نیز در کانون توجه قرار گرفته است.
البته پیش از اشاره به کاربرد های مربوط به این محصول، باید عنوان داشت که سنگ آهن دارای استحکام بسیار زیادی بوده و به راحتی نیز قابل دسترسی و تهیه می باشد؛ پس این دلایل را هم می توان در کنار قیمت ارزان آن قرار داد و همه‌ این عوامل را با هم از حُسن های مربوط به آن محسوب نمود.

حال در خصوص کاربرد های سنگ آهن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سنگ آهن برای تولید مصالح پرکاربردی مانند سیمان و بتن به وفور مورد کاربرد قرار می گیرد.
  • در پروژه های عمرانی مانند ساخت پل و برای اینکه بتوانند استحکام آن را تا سطح قابل توجهی بالا ببرند؛ از آهن موجود در این سنگ استفاده می نمایند.
  • آهن موجود در این سنگ جهت ساخت انواعی از ادوات جنگی مانند اسلحه، تفنگ و فشنگ، کاربردی واقع خواهد شد.
  • برای ساخت و تولید انواع لوازم خانگی و افزایش درجه استحکام آنها، از آهن سنگ مورد نظر بهره می برند.
  • در صنایع راه آهن و سد سازی، وجود این محصول، بسیار واجب به نظر می رسد.
  • حتی کارخانجات تولیدی متعدد برای ساخت و راه اندازی نیازی اساسی به این سنگ خواهند داشت.

مراکز فروش انبوه سنگ آهن در سراسر کشور

سنگ آهن را می توان دارای ضرورتی بالا دانست که چرخه تولید بسیاری از محصولات ادامه داشته و در نتیجه نیاز های متعدد در معرض تامین قرار گرفته اند.
وجود سنگ آهن برای همه صنایعی که از آن استفاده می نمایند؛ آنقدر مهم است که اگر نباشد؛ معلوم نیست چه بر سر مراکز تولید و از همه مهم تر صنایع فولادسازی آید.
لذا باید حتماً چه از طریق استخراج داخلی و چه از طریق واردات، اقدام به تامین آن برای صنایع نمود.
اصلاً به همین منظور است که تلاش های فراوانی از سوی مراکز فروش سنگ آهن صورت گرفته تا بتوانند انواعی از این سنگ را ارائه کرده و در نتیجه احتیاجات مختلفی که در رابطه با آن وجود دارد را مرتفع نمایند.

گفتنی است در فرآیند فروش انبوه سنگ آهن که توسط مراکز فروش واقع در سراسر کشور انجام می پذیرد؛ می توان با شکل های گوناگونی از این سنگ مانند سنگ آهن کلوخه، سنگ آهن گندله و سنگ آهن دانه بندی شده روبرو شد.
جالب است بدانید که هر یک از این سنگ ها علاوه بر کاربرد های رایج خود، خواص پنهانی را نیز دارا می باشند که اگر بخواهیم به آنها اشاره کنیم؛ شامل گزینه های زیر خواهند شد:

  1. این سنگ که به عنوان سنگ حدید نیز شناخته می شود؛ اکنون برای ساخت بسیاری از نگین های انگشتری استفاده شده و از این رو با پوشیدن آن در دست، تمرکز ذهنی و آرامش در فرد به وجود خواهد آمد.
  2. بر طبق باور ادیان، سنگ آهن، ترسویی را از وجود آدمی دور کرده و اعتماد بنفس را در او تقویت خواهد کرد.
  3. برای اینکه افراد از مشکلات کم خوابی و اضطراب رهایی یابند؛ می توان این سنگ را نزد خود داشته باشند.
  4. حتی اکسیژن توسط این سنگ، به شکل بهتری در بدن جذب خواهد شد.
  5. جریان خون بدن توسط سنگ آهن تنظیم گشته و حتی با استفاده از آن می توان به بهبود کم خونی در بدن کمک کرد.
  6. با در اختیار داشتن این سنگ، می توان از ساطع شدن انرژی منفی از سوی دیگران در امان ماند.
  7. به کمک این سنگ، تمای اعمال افراطی از شخص گریخته و حتی مشکلاتی مانند وسواس یا اعتیاد نیز با آن قابل حل خواهند بود.

بزرگترین کشورهای وارد کننده سنگ آهن

بزرگترین کشورهای وارد کننده سنگ آهن علاوه بر ایران، کشور های متعدد دیگری در سطح جهان وجود دارند که دارای معادن غنی جهت استخراج سنگ معدنی آهن می باشند.
از جمله این کشور ها می توان به روسیه، استرالیا، هند، برزیل، کانادا، سوئد، اوکراین، قزاقستان، شیلی و … اشاره کرد که حجم وسیعی از این سنگ را در کل دنیا عرضه نموده اند.
اما از میان موارد نامبرده، بزرگترین کشور های وارد کننده که به واردات سنگ آهن به کشور ما پرداخته اند؛ کشور های استرالیا و برزیل می باشند.
این کشور ها سنگ معدنی اصل و درجه یکی را از طریق شرکت های وارداتی به بازار کشور و فرستاده که به موجب آن، سنگ آهن مورد نیاز برای صنایع مختلف تا حدود مناسبی تامین گشته است.

امید می رود که با افزایش واردات این سنگ از کشور های مذکور، بتوان قدم های بهتری را در جهت عرضه این سنگ در بازار داخلی برداشت و از این راه، کمکی شگرف را به صنایعی که وابسته شدید به این محصول هستند؛ مانند صنایع ساخت فولاد نمود.

حتماً می دانید سنگ های ارائه شده از سمت کشور های وارد کننده، با قیمت بیشتری نسبت به سنگ آهن ایرانی ظاهر شده که علت این امر بر می گردد به هزینه های مختص صادرات مانند هزینه گمرک که طبعاً تاثیر خود را گذاشته و سنگی گران تر اما با مشخصات کیفی ایده آل را در دسترس همگان قرار خواهد داد.
چیزی که مسلم و معلوم می باشد؛ این است که سنگ آهن وارداتی از سوی کشور های فوق، با توجه به قیمت اولیه اش، روی هزینه های تولید تاثیر گذاشته و بنابراین انتظار می رود محصولات ساخته شده توسط آن نسبت به محصولاتی که با سنگ آهن داخلی تولید شده اند؛ کمی قیمتشان بیشتر باشد.

اطلاعاتی درباره واردات سنگ آهن به کشور

وجود برخی از شرایط باعث شده تا نسبت به سال های اخیر، اقدامات بیشتری در جهت واردات سنگ آهن به کشور انجام گیرد.
در واقع این اقدامات باعث خواهند شد تا دغدغه صنایع استفاده کننده از این سنگ، بتوانند با فراغ خاطر بیشتر به تولید ادامه داده و نگرانی از بابت کمبود سنگ آهن در فرآیند ساخت محصولاتی که منشا آنها این سنگ می باشد؛ نداشته باشند.

همانطور که گفته شد در حال حاضر دو کشور استرالیا و برزیل، فرمان واردات سنگ آهن به ایران را در دست گرفته و حتی از این طریق توانسته اند دست رقبای خود مانند چین را هم کوتاه نمایند.
در واقع رتبه این کشور ها از بین سایر تولید کنندگان سنگ آهن در دنیا بیشتر بوده و به همین دلیل تا کنون توانسته اند واردات انبوهی از این سنگ را به ثبت برسانند.
آمار ها و گزارشات درباره واردات سنگ آهن، حاکی از آن است که حداقل تا ده سال دیگر، کشور نیاز به واردات این محصول داشته و بعد از آن شاید به خودکفایی کامل و بی نیازی برسد.

باکیفیت ترین مدل های سنگ آهن موجود در بازار

باکیفیت ترین مدل های سنگ آهن موجود در بازارانواعی از مدل های سنگ آهن را در چند بخش گذشته نام بردیم؛ حال اگر بخواهیم از میان مدل های فوق، با کیفیت ترین نوع آنها را نام ببریم؛ شامل سنگ آهن مگنتیت و سنگ آهن هماتیت خواهند شد.
هر یک از این نمونه ها نسبت به مدل های دیگر، ارزش بالاتری را به خود اختصاص داده و درصد آهنی که در آنها قابل مشاهده است؛ 70 درصد می باشد که میزان قابل توجهی است.
با توجه به همین موضوع می توان شاهد حجم تقاضای بیشتری برای این گروه از سنگ های آهن بود که حتی از سوی خریداران خارجی نیز مورد سفارش قرار گرفته اند.
گفتنی است که سنگ های موجود با وجود به همراه داشتن ترکیبات آهن بیشتر، قیمت بالاتری را هم نسبت به مدل های دیگر به همراه داشته و لذا اگر تقاضای خرید این سنگ ها را دارید؛ باید خود را برای این قضیه آماده کرده و بودجه بیشتری را به تهیه آنها اختصاص دهید.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 02147623014

phone icon شماره تماس: 04133660491

phone icon شماره تماس: 09120169267

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

instagram icon فیسبوک: ironore110@

instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

instagram icon توییتر: CoSimurgh@

تماس با ما