قیمت انواع سنگ آهن خام

اگر شما هم قصد خرید سنگ آهن کردستان را دارید، مسلما به دنبال ارزان ترین سنگ آهن موجود در بازار و یا قیمت انواع سنگ آهن و مکان هایی برای خرید این محصول می باشید.

امروزه با گسترش فرهنگ خرید آنلاین، سایت های زیادی طراحی شده است که مشتریان می توانند با مراجعه به آن ها، به راحتی سنگ آهن مدنظر خود را با مناسب ترین قیمت خریداری کنند.

قیمت انواع سنگ آهن خام

آهن خام چگونن تولید می شود؟

آهن خام چگونن تولید می شود؟ سنگ آهن نوعی سنگ معدنی حاوی رگه‌هایی از آهن است که برای مورد استفاده قرار گرفتن، باید خالص سازی شود. برای خالص کردن این سنگ، باید فرایند ذوب و احیا در کوره‌ها به شکل متداول امروزی، انجام شود.

دو کانی رایج در ترکیبات سنگ آهن کلوخه با نام‌های هماتیت و مگنتیت مشخص می‌شوند. هماتیت، نوعی کانی با نام‌های معادل حدید و شادنه است. این کانی حاوی حدود هفتاد درصد آهن و سی درصد اکسیژن است. از این کانی در رنگ سازی و تولید ضد زنگ‌ها استفاده می‌کنند.آهن معمولا به دو روش تولید می‏‌شود:

کوره بلند (احیای غیر مستقیم): بیشتر فولاد خام جهان به وسیله ی این روش تولید می شود. ابتدا سنگ آهن را با آهک و کک از بالای کوره کرده و آهن خام حاصل می شود. سپس آهن به فولاد تبدیل شده و پس از جدا کردن ناخالصی، فولاد خام تولید می شود. این روش در ذوب آهن مورد استفاده قرار می گیرد.

کوره ی قوس الکتریکی (احیای مستقیم): برای تولید فولاد این روش نسبت به روش احیای غیرمستقیم در اولویت است. در این روش از آهن قراضه و یا آهن اسفنجی استفاده می شود.

صادرات سنگ آهن خام از ایران

صادرات سنگ آهن خام از ایران تولیدکنندگان سنگ آهن قصد دارند تا صادرات خود را به کشور های اروپایی ایجاد کنند. برای این عمل باید روند کیفیتی خود را تغییر دهند و به حمایت دولتمردان نیاز دارند. اما با تمام این سختی ها باز هم نظارت کافی بر روی محصولات تولید شده در ایران انجام نخواهد شد.

در سال های اخیر تولید سنگ آهن در ایران رشد قابل ملاحظه ای داشته است؛ اما وجود تحریم ها باعث شده تا تنها صادرات به کشور های خاورمیانه و آسیایی انجام شود و تولیدکنندگان ایرانی نتوانند خارج از مرز های این قاره حرکت کنند.

اما به طور کلی تولید سنگ آهن با وجود زحمت و مشکلاتی که داشته، دارای کیفیت بسیار خوبی است و حتی بعضا از نمونه های خارجی نیز باکیفیت تر است. نمونه های داخلی سنگ آهن از قمیت بیشتری ‌‌نسبت به نمونه خارجی آن برخوردار است و آن هم دلیل کیفیت و  مشکلات کمبود مواد اولیه و وجود بازار آزاد و سیاه در ایران می باشد. بیشتر واردات سنگ آهن در ایران توسط کشور های چینی و ترکیه انجام می پذیرد.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 02147623014

phone icon شماره تماس: 04133660491

phone icon شماره تماس: 09120169267

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

instagram icon فیسبوک: ironore110@

instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

instagram icon توییتر: CoSimurgh@

تماس با ما