فروش داخلی انواع گندله آهن با ارزان ترین قیمت

به ماده خام اولیه برای تولید آهن، گندله می گویند. این گلوله های کوچک تولید شده از سنگ آهن و افزودنی های دیگر، شامل بنتونیت، آب، آهک و مواد آلی دیگر، بسیار سخت بوده و باید پخته شود.

بسته به نوع روش استفاده در احیا آهن، که به صورت سنتی در کوره های بلند است، یا روش های دیگر، اندازه گوی ها و همچنین استحکام آن ها متفاوت است. میزان گندله آهن به صورت خام در تولیدات ایران، سالانه با تغییراتی رو به رو است، که روند افزایشی دارد. این محصول، با مقدار وزن بسیار بالا در حد تن، مورد تجارت قرار می گیرد.

کاربرد آن نیز به همین صورت، یعنی در ابعاد بزرگ صنایع، بیشتر است. فروش داخلی گندله آهن، با توجه به نیاز بازار، رونق بسیاری دارد. صنایع زیادی، به این محصول احتیاج داشته و آن را خریداری می کنند.

ارزان بودن قیمت سنگ آهن جلیل دلیل دیگر محبوبیت، علاوه بر کاربرد ویژه آن است.

فروش داخلی انواع گندله آهن با ارزان ترین قیمت

معرفی انواع گندله آهن در بازار

معرفی انواع گندله آهن در بازار امروزه با توجه به افزایش گنجایش کارخانه های فولاد، و استفاده بسیار بیشتر از آن در صنعت، نیاز به بهبود روند ساخت صنعتی آن داریم.
به این منظور استفاده از گندله، برای کاهش مصرف انرژی رونق یافت؛ زیرا نسبت به احیای مستقیم خود آهن، که نیاز به مصرف انرژی بسیار بالا داشته و تولید آلودگی با حجم فراوانی را در پی دارد، بسیار مناسب تر می باشد.

گندله ها با توجه به خصوصیات متفاوت، به دسته های مختلفی تقسیم می شوند.
در واقع این خصوصیات، عواملی هستند که انواع آنان را برجسته و مشخص می کند؛ از جمله ابعاد، میزان رطوبت، شکل ظاهری، میزان تخلخل، استحکام و مقاومت نسبت به سایش و یا اصطکاک، و سطح ویژه.

رده بندی گندله با توجه به سایز آن به 3 دسته زیر می باشد:

  1.  قطر 3 الی 8 میلی متر؛ که به گندله ریز معروف است.
  2. قطر 10 الی 15 میلی متر؛ که به نام گندله عادی شناخته می شود.
  3. قطر 20 الی 30 میلی متر؛ که آن را گندله بزرگ می نامند.

تخلخل نیز، یکی از ویژگی های این محصول کاربردی است، که در نتیجه تبخیر یکنواخت آب در گندله ایجاد می شود.
رابطه بین تخلخل و استحکام، رابطه معکوس است؛ یعنی هر چه تخلخل بیشتر باشد، مقاومت کمتر می شود؛ بنابراین برای استفاده، باید حالت بهینه آن، که تخلخل بین 20 الی 30 درصد است رعایت شود.

همچنین، اختلاف میزان رطوبت باعث متفاوت بودن انواع گندله می شود؛ که باید هر کدام از تمام این انواع را متناسب با کاربرد خود، انتخاب کرد.

شرکت های بازرگانی و معدنی بسیاری، تامین انواع گندله آهن، در سایز های لازم بازار را به عهده دارند؛ که آماده همکاری با معادن و کارخانجات فولاد بوده، تا این ماده اولیه برای تولیدات ثانوی را، برای ایشان تهیه کنند.

کاربردهای خاص انواع گندله آهن

با توجه به اینکه یکی از مهم ترین فرایندها در طول فولادسازی، فرآوری سنگ آهن است، و با روند افزایشی درخواست فولاد، تولید سنگ آهن جیرفت هم بیشتر می شود، در این مورد، کاربرد گندله آهن بالا می رود؛ زیرا این ماده، پیش نیاز ساخت آهن خام می باشد.

می توان مهم ترین دلیل استفاده و کاربرد از گندله آهن را، خاصیت مکانیکی آن دانست، که استحکام را در صنعت به ارمغان آورده است؛ این مقاومت در برابر ضربه، فشار زیاد و فرسایش و سایش نمود پیدا کرده است.

ابعاد گوی های گندله به صورت استاندارد، 45 میکرون است؛ که در بسیاری از موارد صنعتی، این استاندارد رعایت می شود.
اما اگر بخواهید به طور خاص و جزیی، به کاربردهای گندله آهن، نسبت به ابعادی که قبلا بیان شد آگاه شوید، بهتر است این موارد را بدانید:

  • از نوع ریز، در ساخت کلوخه و فرایند هیدرو متالورژی بهره می جویند.
  • گندله عادی، در واحدهای احیای مستقیم آهن و کوره های سنتی بلند استفاده می شود.
  • کاربرد گندله بزرگ نیز، به عنوان ماده خام در سیمان سازی و صنعت فولاد است.

در ابتدای تولید گندله، فقط از روش مخروطی استفاده می شد؛ که دیگ هایی به شکل مخروط با زاویه مشخص، نقش اصلی آن را ایفا می کردند؛ با دوران و ریخته شدن مواد خام به داخل آن، گندله مورد نظر ساخته می شد.
اما با پیشرفت تکنولوژی و فناوری های نوین، به خطاها و ایرادهای آن پی برده شد؛ و استفاده از دیسک در تولید، جایگزین روش قدیمی شد.
می توان گفت تقریبا تمام سازندگان گندله، در سراسر جهان از دیسک برای تولید بهره می برند؛ که گندله های آن، از نظر کاربرد، بسیار عالی و مناسب هر صنعتی است.

همانطور که گفته شد نوعی از گندله آهن، متخلخل است، که به آن آهن اسفنجی می گویند؛ و به عنوان جایگزین ضایعات آهن از آن بهره می جویند؛ و در ریخته گری و تولید فولاد استفاده می شود.
برای بالا بردن چسبندگی و کیفیت آن، به آن هیدروکسید کلسیم و دیگر مواد چسبنده می افزایند، تا سخت تر و پرکاربردتر شود.

فروش شگفت انگیز گندله آهن مرغوب

فروش شگفت انگیز گندله آهن مرغوبگندله آهن مرغوب، به نوعی اطلاق می شود که متناسب با صنعت کاربردی خود انتخاب شود؛ و استانداردهای لازم برای آن را داشته باشد.
برای هر کاربری، ویژگی های متفاوتی تعیین شده، که بازار گسترده این محصول، نیاز به هر تنوعی را برآورده می سازد.

یکی از این موارد، همانطور که در بندهای قبل ذکر شد، بهینه بودن و تنظیم میزان تخلخل است؛ که باید عدد مربوط به حجم کل حفره ها، نسبت به حجم کل گندله نپخته، مناسب باشد تا از استحکام کافی برخوردار شود.

همچنین مقدار رطوبت آن قبل از پخته شدن، که با w نمایش داده شده، و برابر است با نسبت میزان آب گندله مرطوب، به گندله خشک خام؛ که استفاده از استاندارد آن، برای نوع کاربرد بسیار مهم است.

تاکید بر ویژگی های لازم در این کالا، به علت حساسیت صنایع مورد نیازش می باشد.
این مساله که برای به دست آوردن خصوصیات آن، محاسبات پیچیده ای نیز انجام می شود، خود مهر تاییدی بر لزوم دقت در انتخاب می باشد.

با توجه به اینکه ماده ابتدایی در تولید گندله، سنگ آهن است، پس اگر آن، افت و کاهش قیمت پیدا کند، در نتیجه، شاهد پایین آمدن قیمت گندله هم هستیم.
همچنین قیمت شمش فولادی، که اگر افزایش داشته باشد، نرخ سنگ آهن و در پی آن، گندله و کنستانتره و آهن اسفنجی نیز افزایش می یابد.

با توجه به تقاضای بسیار بالای این محصول، معاملات به صورت عمده رونق بیشتری دارد؛ بنابراین شاهد فروش شگفت انگیز گندله آهن رقابتی، بین مراکز عرضه هستیم.
برای آگاهی سریع از این شرایط فوق العاده فروش گندله آهن مرغوب، می توان به سایت های اینترنتی مراجعه کرد؛ که امکان دسترسی، در هر شهر و مکانی را به محصول مورد نظر، ممکن کرده اند.

تولید انبوه بهترین نوع گندله آهن در بازار

تولید کنندگان گندله آهن در بازار کم نیستند؛ اما اینکه کدام یک به دیگری برتری دارد، مسلما به کیفیت محصول و روش ساخت، همچنین رعایت استانداردها بر می گردد.
پس برای انتخاب بهترین نوع، باید مواردی را در نظر داشت.
برای توضیح بیشتر، در ادامه به آن می پردازیم.

با توجه به اینکه گندله ها، به چه صورت ساخته بشوند، به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

  • در دستگاه مخروطی
  • در دستگاه دیسک

قبلا در رابطه با آن بیان شده بود که تکنولوژی جدید، یعنی با استفاده از دیسک، جای دستگاه قدیمی را گرفته است.
در این روش، از دیسک های گردان، با زاویه ویژه نسبت به افق، استفاده می شود؛ که میزان بیشتری از پارامترهای لازم را، بسته به نوع کاربری، می توان در آن تنظیم کرد؛ و با تولید انبوه، خطا را کاهش داد، و به فرایند ساخت، سرعت بخشید.

ایران به عنوان سردمدار کشورهای منطقه در تولید آهن می درخشد؛ این مساله را تمدن شهری بسیار زیاد، در خاورمیانه سبب شده است.
البته لازم به ذکر است، که مساحت منابع آهن در ایران بسیار زیاد است، که به این تولید رونق بخشیده؛ و تا حد بسیاری، ما را از این محصول به سایر کشورها بی نیاز کرده است.

تولیدکنندگان انبوه، محصولات تولیدی خود را بیشتر به صورت عمده، برای عرضه قرار می دهند.
این کارخانجات، با تولید فراوان، آماده هر گونه خدمت رسانی به صنایع مربوطه هستند.
این امر هم فقط مربوط به داخل کشور نیست؛ بلکه در بحث صادرات بسیار فعال بوده، طوری که بخش عمده تامین گندله آهن کشور چین را، ایران بر عهده دارد.

همچنین، طرح های در دست احداث، توسط تولید کنندگان گندله آهن، نیز ادامه دارد.
پس آینده ای درخشان تر، برای این صنعت در انتظار است؛ و باید منابع، این نعمت های خداوندی را ارزش نهاد؛ تا شاهد پیشرفت روز افزون آن باشیم.

مراکز فروش عمده گندله آهن در سراسر کشور

مراکز فروش عمده گندله آهن در سراسر کشورفراگیر بودن مصرف گندله آهن در صنعت، چه در ابعاد بزرگ و صنایع با تولید انبوه، چه در تولیدی ها، ریخته گری ها، و واحدهای کوچک صنعتی امری غیر قابل انکار است.
برای هر دو دسته که تولید عمده دارند، این ماده بسیار مقرون به صرفه تر از جایگزین هایی است که وجود دارند؛ مثلا ضایعات آهن.

با توجه به تعدد کارخانجات و کارگاه های مصرف این محصول، که بازار هدف آن می باشند، عرضه و تولید در سراسر کشور به صورتی فعال است، که نیاز را به راحتی رفع می کند.
امکان انتقال این ماده اولیه در مقدار تن بالا هم، امری مورد استقبال، در جهت افزایش بهره وری است؛ بنابراین خریداران، هر زمان و به هر میزان که تمایل به خرید داشته باشند، خدمت را یافته و استفاده می کنند.

گفته بودیم ایران، که سرشار از منابع و معادن گوناگون است، در جهان، به خصوص خاورمیانه نقش پر رنگی در عرضه این منبع دارد.
اما خوب است بدانید شهرهایی که بیشترین فعالیت را در این عرصه دارند، کدام هستند.

عرضه گندله آهن مرغوب، در شهرهای تهران، خوزستان، اصفهان، یزد، کرمان، زنجان، آذربایجان و… پر رونق می باشد؛ که اصفهان با در دست داشتن صنعت فولاد و خوزستان در صنعت نفت و تجهیزات وابسته، یکی از مهم ترین ها می باشند.

برای خرید، می توان از طریق مراجعه به مراکز فروش گندله آهن، یا بی واسطه از مراکز معاملات کارخانه، به تبادل پرداخت؛ اما یکی از بهترین راه ها، برای افراد آشنا به فناوری مدرن اینترنت، جست و جو در سایت ها است، که به بهترین خرید و آسان ترین روش بررسی کالا، دست پیدا می کنند.
از این طریق حتی می توانند، از شرایط و تخفیف ویژه بهره مند شوند.

نکته مهم دیگر این نوع خرید، بررسی به روز قیمت هاست؛ که طبق عیار و ویژگی های گندله آهن، دسته بندی و عرضه می شود.

راهنمای خرید گندله آهن باکیفیت در بازار

دانستیم که گندله آهن، همان گلوله یا گوی های تولیدی از نرمه سنگ آهن، به علاوه سایر افزودنی های لازم برای امر استحکام و… است.
این محصول، ماده اولیه و خام مهمی است، که بعد از پختگی سخت می شود.
همچنین با دستگاه دیسک سازنده گندله آهن آشنا شدیم؛ اما یکی از نکات مهم در انتخاب گندله خام، به ساخت، توسط این دستگاه بر می گردد.

برای درک بهتر باید گفت، ابتدا مواد روی صفحه دیسک گردان ریخته می شود، سپس عمل پختن صورت می گیرد.
هم زمان که رطوبت دستگاه باید تنظیم و تامین باشد، گندله ساخته می شود.
مرحله بعدی، سرد شدن گندله است که بر با کیفیت بودن آن، تاثیر می گذارد.

در این مرحله، یکی از موارد موثر در کیفیت، یعنی سلامت سطح و داخل گندله پیش می آید؛ که باید سرد کردن گندله های داغ، با دقت و به صورتی اتفاق بیفتد، که در آن ترک خوردگی ایجاد نشود.

توجه به خلوص و عیار آن نیز، یکی دیگر از پارامترهای تشخیص گندله آهن مناسب و مرغوب است.

با توجه به قیمت متغیر و نوسان شدید بازار، تحت عوامل بیرونی، به خصوص به صورت افزایش تورم، بهتر است برای جلوگیری از ضررهای احتمالی، بدون توجه به قیمت ها و اطلاع از به روز بودن، همچنین عدم شناخت شرکت عرضه، خرید و فروش صورت نگیرد؛ بلکه بعد از کسب قیمت واقعی و نهایی از مراکز فروش گندله آهن، به این امر اقدام کرد.
به خصوص که بیشتر معاملات، عمده بوده و در حجم بسیار بالا تبادل می شوند.

نمایندگی پخش سراسری گندله آهن در کشور

نمایندگی پخش سراسری گندله آهن در کشوردر سراسر ایران، به خصوص مرکز، شمال شرقی، شمال غربی و جنوب، شاهد فعالیت های عالی در عرضه گندله آهن هستیم.
علاوه بر شهرهای بزرگ و صنعتی، شهرهای کوچک نیز، با برند های بسیار خوب خود، در پخش و دسترسی همگانی این ماده اولیه، نقش مهمی را بر عهده دارند؛ برای مثال می توان از نیشابور، بافق، سنگان، سیرجان و بیرجند نام برد.

گندله آهن، به صورت آزاد و دلخواه، در هر میزان و از هر نوع، قابل خریداری هستند؛ نمایندگی ها و شرکت های بازرگانی زیادی هم این امر را بر عهده دارند.
بسیاری اوقات هم، سهمیه بندی این کالا، برای تقاضا کنندگان اعمال می شود، که به توزیع یکنواخت و متناسب آن کمک کرده و چرخه اقتصادی آن را نیز حساب شده تر، به حرکت در می آورد.

باید توجه داشت، یکی از مهم ترین شاخص های هزینه، که تجار معامله های خود را بر اساس آن معیار انجام می دهند، شاخص یومتال است.
البته اعلام قیمت توسط هر کدام از تاجران، طبق شرایط محموله است که قیمت برخی را نسبت به این معیار، بالاتر، یکسان و یا پایین تر می برد.

در بسیاری موارد، برای نازل بودن قیمت، نمایندگی های پخش، از درب کارخانه و بی واسطه، این محصول را به تقاضا کنندگان ارائه می دهند؛ تا با خرید گندله آهن، نیاز خود را رفع کنند؛ که البته، از اطمینان مخاطبان، از هر جهت، سودآوری به ارمغان می آید.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 02147623014

phone icon شماره تماس: 04133660491

phone icon شماره تماس: 09120169267

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

instagram icon فیسبوک: ironore110@

instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

instagram icon توییتر: CoSimurgh@

تماس با ما