تامین کنسانتره آهن با درجه کیفی عالی و ارزان

سنگ آهن کاشان یکی از محصولات تولید شده از سنگ آهن می باشد که هدف از تولید آن بالا بردن عیار سنگ آهن کم عیار و بی کیفیت می باشد، از این طریق می توان سنگ آهن های بلا استفاده را نیز وارد چرخه ی تولید کرد؛ کنسانتره و سنگ آهن با کیفیت عالی و همچنین قیمت ارزان داخل کشور تولید شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد اما جالب است بدانید که قیمت سنگ آهنی که در کشور ما تولید می شود در بازار جهانی بسیار بالاست که کنسانتره ی آهن به دلیل نداشتن مواد مضر برای صنایع ذوب اهمیت بسیاری داشته و موجب کاهش هزینه ها می شود تامین کنسانتره آهن با درجه کیفی عالی و ارزان کار چندان سختی نیست.

تامین کنسانتره آهن با درجه کیفی عالی و ارزان

فرآیند تولید کنسانتره از سنگ آهن

فرآیند تولید کنسانتره از سنگ آهن یکی از مهم ترین فرآیندهای زنجیره ی تولید فولاد، فرآوری سنگ آهن می باشد، در فرآیند ساخت آهن به دلیل محدودیت هایی در خصوص کیفیت و میزان دانه بندی خوراک و اثرگذاری پارامترهایی مانند عیار سنگ آهن، میزان عناصر مضر همانند گوگرد و فسفر، باید به منظور فرآوری موارد فوق رعایت گردد تا کنسانتره به مشخصات مورد نظر دست یابد. فرآوری سنگ آهن براساس تولید محصول به دو دسته تقسیم می شود:

  • تولید سنگ آهن دانه بندی شده؛ تولید سنگ آهن دانه بندی معمولا به صورت خشک و بدون استفاده از آب انجام می شود، خوراک آن سنگ آهنی با عیار حدود 50% و محصول نیز سنگ آهن با عیار 60 الی 68% در دو یا سه کلاس ابعادی است.
    خوراک در کارخانه طی دو الی سه مرحله خرد و توسط سرند به کلاس دانه بندی مختلف تقسیم بندی شده و با استفاده از روش های جداسازی فیزیکی سنگ آهن عیار بالا را از سنگ باطله و کم عیار جدا می کنند، معمولا از روش مغناطیسی برای جدا سازی استفاده می شود و این محصول که سنگ آهن دانه بندی نامیده می شود به دلیل داشتن عیار پایین در سیستم احیاء قابل استفاده نمی باشد، ولی در کوره های از آن استفاده می کنند.
  • تولید کنسانتره سنگ آهن؛ در کانسارها عیار متوسط سنگ آهن پایین می باشد و مقدار عناصر بیش از حد مورد قبول است. به همین علت برای بالا بردن عیار از روش های پیشرفته و مدار پیچیده تر اقدام به تولید کنسانتره آهن می شود.

مدار فرآوری به طور کلی متشکل از چهار واحد می باشد:

  • واحد خردایش
  • واحد آسیا کنی
  • بخش پرعیار کنی
  • واحد آبگیری

علاوه بر این ها واحد های حمل و نقل، تامین آب، تاسیسات و … نیز وجود دارند که واحد های جانبی هستند.

مرغوب ترین کنسانتره آهن در کجا تولید می شود

طبیعی است که همه به دنبال مرغوبترین کنسانتره آهن می باشند، به خصوص افرادی که در زمینه ی تولید گندله فعالیت دارند. گندله به گلوله های تولید شده از نرمه ی آهن و سایر مواد افزودنی که اول خام بوده ولی بعدا پخته شده اند، گفته می شود که به منظور احیاء به روش سنتی تولیدات آهن در کوره های بلند یا روش های متعدد احیای مستقیم مورد استفاده افراد مختلف قرار می گیرد.

روش تولید گندله مخلوط کردن نرمه سنگ آهن کدال به همراه آب و مواد افزودنی مانند هیدرو اکسید، کلسیم، آهک، انواع چسب های عالی و معدنی و … چرخانده شدن این مخلوط توسط دستگاه گندله ساز می باشد.

آنالیز آن شامل اکسید فلزاتی مانند سیلیسیم، کلسیم، آلومینیوم، منیزیم، وانادیوم، تیتانیوم و منگنز می باشد. همچنین فسفر و گوگرد جزء موارد مضر در آنالیز می باشد و انواع دستگاه گندله سازی شامل موارد زیر می باشد:

  • استوانه دوار
  • دیسک گندله ساز
  • دیگواره گندله ساز

کشور ایران کنسانتره آهن در حجم عمده و قابل توجهی تولید می شود. به طور کلی می توان اشاره نمود که میزان تولید کنسانتره سنگ آهن برابر با 38 میلیون و 340 هزار و 530 تن می باشد؛ به واسطه حجم انبوهی از تولید این محصول می توان نتیجه گرفت که کشور ما ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان کنسانتره آهن درجه 1 در سراسر جهان می باشد که تولید کنسانتره آهن در ایران سالانه به کشورهای متعددی صادر می گردد و از آن برای مصارف بسیار مختلفی بهره گرفته می شود.

این کنسانتره با دستگاه های پیشرفته و به روزی تولید می شود و از همین جهت دارای کیفیت بسیار بالایی است. به طور کلی می توان اشاره نمود که کنسانتره مرغوب ترین کنسانتره آهن ایران توسط  شش تا هفت شرکت تولید می گردد و به بازار عرضه می شود.

فروش وِیژه کنسانتره آهن درجه 1

فروش وِیژه کنسانتره آهن درجه 1سنگ آهن پرعیار شده دارای مقداری آب است که باید آبگیری و خشک شود و رطوبت آن به ۱۰-۹ درصد برسد. به همین علت از فیلترها برای جدا کردن آب کنسانتره بدست آمده، استفاده می شود و کنسانتره آبگیری شده به انبار محصول منتقل و در آنجا نگهداری می شود.

مواد باطله نیز به منظور خشک شده و آب گیری به سمت تینکر هدایت می شوند، در این محل مواد جامد ته نشین شده و آب به صورت سر ریز از بالای تینکر به بیرون هدایت می شود و به وسیله ی پمپ به سمت سد باطله می روند، برای افزایش سرعت ته نشینی از فلوکولانت که نوعی پلیمر است استفاده می شود که موجب چسبیدن ذرات باطله به همدیگر شده و سرعت سقوط آن ها را افزایش می دهد.خرید و فروش کنستانتره آهن با رشد قابل ملاحظه ای همراه بوده است، زیرا این محصول را می توان در موارد گوناگونی استفاده کرد.

کنسانتره آهن یکی از فرآورده های بسیار پر کاربرد سنگ آهن می باشد که به منظور تولید آن مراحل متعددی را باید طی کرد. هدف از کنسانتره آهن پرعیار سازی سنگ آهن کم عیار و بی کیفیت می باشد. کنسانتره امکانی را فراهم می آورد تا سنگ آهن های باطله و بی مصرف را بتوان دوباره استفاده کرد، کنسانتره به صورت پودری می باشد و در صنایع ذوب آهن از آن بهره گرفته می شود.

در کشور ما به علت وجود معادن زیاد آهن، تولیدات آن نیز فراوان می باشد، کشور ما جزو تولید کنندگان کنسانتره آهن درجه 1 می باشد که آن را در بازار جهانی نیز ارائه می دهد.

آهن دقیقا مانند میوه که در میدان تره بار در دسترس است، در بازار مخصوص که به آن بازار آهن فروشان گفته می شود در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد که از کاربرد های مهم کنسانتره آهن مرغوب و درجه ی 1 می توان به تولید گندله می باشد.

خرید عمده انواع کنسانتره آهن

عمده‌ ترین استفاده ی کنسانتره آهن برای ساخت گندله است که از آن استفاده می شود؛ کنسانتره آهن مهم ‌ترین ماده در ساخت گندله می ‌باشد و از آن‌جایی که گندله ارزش بالایی داشته و در بسیاری از صنایع کاربرد دارد، کنسانتره سنگ آهن جزو اصلی ترین مواد معدنی موجود می‌باشد. کنسانتره سنگ آهن توسط دو روش عمده تبدیل به گندله می‌شود:

  • در کوره‌های بلند
  • در طی فرایند تف جوشی

هر دوی این موارد برای ساخت گندله که مهم‌ترین و عمده‌ترین ماده ساخت فولات است استفاده می‌شوند. پس تولید کنندگان گندله کنسانتره ی آهن را به صورت عمده خریداری می کنند؛ دستگاه گندله سازی انواع مختلفی دارد که در مباحث دیگر از آنها نام برده شده است.

  • مراحل تولید کنسانتره؛ در کارخانه ابتدا ماده معدنی را وارد سنگ شکن کرده و آن را به قطعات کوچکتر از 20 – 25 سانت خرد می کنند. در ورودی سنگ شکن روزنه هایی وجود دارد که برابر با محصول خروجی آن می باشد تا ابعاد کوچکتر وارد آن نشده و خردتر از آن نشوند.
  • سپس مواد خرد شده با نوار نقاله وارد مرحله بعد سنگ شکن شده و بسته به ابعاد و خصوصیات هر ماده ممکن است از 2 مرحله سنگ شکنی خشک تشکیل شده باشد به وسیله ی سنگ شکن مخروطی به ابعاد 30 میلی متری کاهش می یابد.
  • این مواد با ابعاد 30 میلی متری برای خردایش بیشتر وارد مرحله ی آسیا کنی می شود که به صورت تر انجام می گیرد. در این مرحله مواد با آسیای خودشکن،نیمه شکن یا آسیای غلتکی با فشار 0.5 تا 1 میلی متری آسیا می شوند.
  • این مواد به مرحله ی بعد هدایت شده و توسط آسیاب های گلوله ای مورد خردایش قرار می گیرند، که در این مرحله خردایش در محیط تر می باشد، توسط هیدروسیکلون ها کنترل شده و هدایت مواد شناور در آب به عهده ی پمپ ها می باشد.

سنگ آهن پرعیار شده دارای مقداری آب است که باید آبگیری و خشک شود و رطوبت آن به ۱۰ – ۹ درصد برسد، به همین علت از فیلترها برای جدا کردن آب کنسانتره بدست آمده، استفاده می شود و کنسانتره آبگیری شده به انبار محصول منتقل و در آنجا نگهداری می شود.

مواد باطله نیز به منظور خشک شده و آب گیری به سمت تینکر هدایت می شوند، در این محل مواد جامد ته نشین شده و آب به صورت سر ریز از بالای تینکر به بیرون هدایت می شود و به وسیله ی پمپ به سمت سد باطله می روند، برای افزایش سرعت ته نشینی از فلوکولانت که نوعی پلیمر است استفاده می شود که موجب چسبیدن ذرات باطله به همدیگر شده و سرعت سقوط آن ها را افزایش می دهد.

کشورهای اصلی واردکننده کنسانتره آهن

کشورهای اصلی واردکننده کنسانتره آهنبزرگترین معادن سنگ آهن جهان در کشورهای آمریکا، هند، استرالیا و برزیل قرار دارد، مقدار سنگ آهن موجود در جهان بالغ بر 800  میلیارد تن تخمین زده شده که دارای 230 میلیارد تن آهن می باشد. گفته می شود که آهن و محصولات ایران بیشتر به چین صادر می شود، پس چین از کشورهای وارد کننده ی کنسانتره ی آهن می باشد.

بر اساس تحقیقات به عمل آماده، ایران روی یک کمربند مهم معدنی قرار گرفته که حداقل در ١٠ نوع ماده معدنی از غنی ترین کشورهاست، واردکننده کنسانتره آهن را می توان در اقصی نقاط یافت که در حال فعالیت و پیشی گرفتن از رقبای خود هستند.

صنعت فولاد و معادن آهن جزء صنایعی است که مورد توجه و حمایت دولتمردان در ربع قرن اخیر قرار گرفته است که رشد صادراتی بسیار سریعی را در سال‌های اخیر تجربه کرده است. کشور ایران به علت دارا بودن بیش از ٥٣ میلیارد تن ذخایر معدنی متفاوت (بدون نفت و گاز طبیعی) دوازدهمین کشور بزرگ معدنی جهان است.

کشف های انجام‌شده وجود ٦٠ نوع ماده معدنی مختلف را در سطح کشور ثابت کرده و ١٤ نوع ماده معدنی دیگر نیز در حال اکتشاف است.کمتر کشوری دارای چنین تنوع مواد معدنی است.

بزرگترین خط تولید کنسانتره آهن در سراسر کشور

کانسارهای سنگ آهن در تمام سطح کشور موجود و قابل رؤیت می باشند، مجموع ذخایر و منابع سنگ آهن در ایران که اکتشاف اثبات شده، حدود ٤,٣ میلیارد تن برآورد شده است.

اولین کشف کانسارهای سنگ آهن در ایران مربوط به سال ١٣٣٧ (معدن شمش‌آباد اراک) و ١٠ سال بعد از سال ١٣٤٧ توسط شرکت ملی ذوب‌آهن و پس از انقلاب توسط شرکت ملی فولاد ایران ادامه یافته و تاکنون استمرار داشته است. با توجه به نتایج اکتشافات انجام شده مناطق آهن دار ایران به چهار منطقه تقسیم می شوند:

  1. منطقه همدان – اصفهان – کرمان (کانسار مهم این منطقه معادن گل‌گهر سیرجان در استان کرمان است)
  2. منطقه زنجان-سمنان-خراسان (با کانسار بزرگ معادن سنگ آهن سنگان در استان خراسان)
  3. منطقه انارک- بافق- یزد-کرمان (با کانسار مهم معادن چغارت و چادرملو)
  4. منطقه حوزه خلیج‌فارس- بوشهر- بندرعباس- زاهدان

صادرات سنگ آهن ایران از حول‌وحوش ٨٠٠ هزار تن (با ارزشی حدود ١٠ میلیون دلار) در سال‌های ١٣٨٠ و ١٣٨١ با شیب رشد بسیار زیادی به بیش از ١٦ میلیون تن (با ارزش بیش از ٢.٢٥ میلیارد دلار) در سال‌های ١٣٨٩ و ١٣٩٠ رسید

عرضه عمده کنسانتره آهن با نازلترین قیمت

عرضه عمده کنسانتره آهن با نازلترین قیمتکشور ما دارای تعداد زیادی معدن آهن است و تولید کننده ی انواع کنسانتره آهن درجه 1 می باشد و همه میدانیم که در صورت خرید عمده سود معامله شامل حال دو طرف خریدار و فروشنده می شود. همانند محصولات دیگر عرضه عمده کنسانتره آهن هم در بازار ممکن می باشد.

قیمت کنسانتره ی آهن در کشور بسیار پایین می باشد، در حالی که قیمت کنسانتره آهنی که در ایران تولید شده است، در بازار جهانی بسیار بالا می باشد. زیرا از بهترین و مرغوبترین کنسانتره های موجود در جهان می باشد.

همان طوری که همه ی ما می دانیم قیمت فلزات ثابت نبوده و در حال نوسان می باشد که موارد مختلفی در این نوسانات دخالت دارند: مانند تحریم ها، شیوع بیماری، جنگ و … قیمت این نوع محصولات در تمام دنیا برابر می باشد و نوسانات نیز در همه جای دنیا یکسان است.

و چون کشور ما خود جزو تولید کنندگان می باشد، این محصول را با نازلترین قیمت و به صورت عمده در اختیار مردم قرار می دهد.

آهن پایه ی اصلی ساختمان سازی می باشد که در انواع مختلف میلگرد، قوطی، تیرآهن، صفحه و … مورد استفاده قرار می گیرد که در تولید آن ها از کنسانتره آهن درجه 1 استفاده می شود که برای تولید کنندگان این محصولات کنسانتره آهن به مقدار قابل توجهی نیاز است، به همین دلیل آن را به صورت عمده و تا حد امکان با نازلترین قیمت تهیه می کنند.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: خانم لیلا نعمت زاده

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 02147623014

phone icon شماره تماس: 04133660491

phone icon شماره تماس: 09120169267

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ(اسکایپ): کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: simurgh_steel_company@

email icon ایمیل: info@simurghsteelco.com

email icon ایمیل: ironore110@gmail.com

instagram icon فیسبوک: ironore110@

instagram icon لینکدین: simurgh-iron-and-steel-company-a68295180@

instagram icon توییتر: CoSimurgh@

تماس با ما